actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2011, 11:11
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Gratis tanken bij aanhouding benzinedief

Gratis tanken bij aanhouding benzinedief

Toegevoegd: vrijdag 28 okt 2011, 08:42
Update: vrijdag 28 okt 2011, 10:10



De organisatie van Onafhankelijke Pomphouders BETA gaat mensen die een benzinedief pakken, een gratis tank brandstof geven.

De BETA zegt schoon genoeg te hebben van de harde kern van benzinedieven. Die schroeven valse kentekenplaten op hun auto en rijden vervolgens na het tanken straffeloos weg.

Geen wildwesttaferelen

Het gaat volgens de onafhankelijke pomphouders om het aanhouden of belemmeren van de dieven meteen na het tanken. Het is niet de bedoeling dat mensen benzinedieven gaan klemrijden op de snelweg. Dan krijg je wildwesttaferelen waar we niet op zitten te wachten, zegt een woordvoerder van de BETA.

Woensdagavond hebben omstanders bij een benzinepomp langs de A6 twee benzinedieven klemgereden, waarna de politie de mannen kon oppakken.

Ongeluk

Zaterdag kwam in een file bij Abcoude een automobilist om het leven, nadat een benzinedief achterop zijn auto was geknald.

Dat gebeurde, nadat de politie de file had laten ontstaan, omdat het niet gelukt was de benzinedieven op de A2 tussen Culemborg en Abcoude aan te houden.

Bron: http://nos.nl/artikel/308037-gratis...enzinedief.html

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet denken bij dit artikel.
Mijn eerste indruk was wel positief in de zin dat er meer aandacht wordt besteed aan diefstal van benzine. Dat is inderdaad een groot probleem in de samenleving dat dringend moet opgelost worden. Mensen die geen benzine kunnen aanschaffen wegens een te hoge kostprijs, of mensen die het proberen door te verkopen om er zelf winst uit te halen, ... moeten worden gestopt, koste wat het kost.
Maar als ik dan verder na denk, vind ik het een slecht idee. Want zo en zo gaan er mensen zijn die hier veel te ver in gaan om deze dieven te pakken. Het is de bedoeling om mensen te pakken door ze op heterdaad te betrappen, maar daar nog gaan er mensen verder in. Ze gaan inderdaad de dieven achtervolgen! Sommigen hebben er volgens mij echt veel voor over, dat ze uiteindelijk zelf een diefstal in scène gaan zetten. Daarnaast ben ik ook niet echt te spreken over de beloning: gratis benzine. Er zijn tegenwoordig al zoveel problemen om benzine aan te schaffen met de hoger wordende kostprijs. Mensen die dan gratis benzine krijgen door een dief te pakken, gaan zich die kans zeker niet laten ontnemen. En in tijdens van (economische en politieke) crisis vind ik dit persoonlijk een zet die absoluut niet kan! Er gaat teveel van worden geprofiteerd!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.