actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2017, 17:00
Michiel.O* de Beeck Michiel.O* de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Geel
Posts: 30
Palestijnse rivalen begraven na tien jaar de strijdbijl

Hamas en Fatah, de grootste Palestijnse partijen, zijn tot een akkoord gekomen. Na tien jaar krijgt de Palestijnse Autoriteit (PA) van president Abbas weer toegang tot Gaza, waar Hamas aan de macht is. Op 1 december treedt in de kustenclave een 'eenheidsregering' aan van Hamas en Fatah.

Na een korte, bloedige burgeroorlog werd Fatah, de gematigde partij van president Mahmoud Abbas, in 2007 uit de stad Gaza verdreven door de fundamenstalistische verzetsbeweging Hamas. Abbas probeerde het tal van keren, maar kreeg geen vaste voet aan de grond. Gisteren sloten Hamas en Fatah in de Egyptische hoofdstad Caïro een akkoord over de terugkeer van de agenten van Fatah en de overname van het bestuur in Gaza.

Tal van vraagstukken zijn evenwel nog niet opgelost. Komt de gewapende tak van Hamas onder bevel van de nieuwe regering? Zetten de veiligheidstroepen van Abbas, die opereren op de bezette Westelijke Jordaanoever, de samenwerking met Israël voort? Worden er, voor het eerst in meer dan een decennium, parlements- en presidentsverkiezingen gehouden?

Bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...dbijl-bff889aa/
Website: De Morgen
Geraadpleegd: 13/10/2017 15:27

Eigen mening: Het Israëlisch-Palestijns conflict is volgens mij één van die hoofdstukken in de geschiedenis van onze wereld waar maar geen einde aan leek te komen. Verrassend genoeg lijkt dat idee misschien niet zo heel waar meer te zijn. Natuurlijk is het nu makkelijk om te zeggen dat alles is opgelost en dat er eindelijk vrede zal komen tussen de verschillende gebieden, maar ik twijfel er nog serieus over. Niet alleen is dit conflict al gaande sinds de tweede wereldoorlog, maar Hamas wordt ook door velen, waaronder mezelf, beschouwd als een terroristische organisatie. Het kan ook perfect zijn dat er zich van alles achter de schermen heeft afgespeeld waar ik zelf niets van weet. Alhoewel, op dit moment ben ik nog steeds van mening dat we omtrent dit onderwerp nog niet 100% mogen feest vieren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.