actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2011, 17:53
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Psychische problemen als kind? Dan verdien je later minder

Psychische problemen als kind? Dan verdien je later minder

dinsdag 12 april 2011, 11u02 Auteur: Jobat.be (mo)

Mensen die op jonge leeftijd geconfronteerd worden met psychische problemen verdienen later tot 30 procent minder dan andere mensen. Psychologische problemen blijken daarmee een zwaardere impact te hebben dan fysieke problemen.

Uit een Brits onderzoek dat werd uitgevoerd door de denktank The RAND Corporation, blijkt dat kinderen met psychische problemen later in hun leven gemiddeld 215.000 pond, oftewel 244.150 euro, minder verdienen dan 'andere' kinderen. Dat bedrag slaat op hun totale gezinsinkomen min belastingen.

17.634 kinderen uit Groot-Brittannië - allen geboren in maart 1958 - werden bij het onderzoek betrokken. Ze werden jarenlang gevolgd en hun ouders en artsen werden ondervraagd.

Korte toelichting

Dit vond ik nu echt wel een interessant artikel. Wat een wetenschap! Van 1958 al bezig zijn met zo'n onderzoek, ongelooflijk! Eigenlijk jammer dat als je vroeger psychische stoornissen hebt gehad, dat dit je blijft achtervolgen en later tot uiting komt in je volwassen leven.
Het leven van sommige kinderen wordt hiermee al min of meer bepaald.
Wat we moeten onthouden is dat we de nodige en realistische / mogelijke voorzorgen moeten nemen wanneer het kind klein is. Dit omvat alles, vul zelf maar aan...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th April 2011, 21:04
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Ik vind dit eigenlijk geen verassend besluit van dit onderzoek. De impact van psychologische problemen worden volgens mij nog steeds onderschat. Het is dan ook niet meer dan logisch dan dat kinderen met psychologische problemen hun leven heel anders vorm zullen geven. Zij zullen steeds gevolgd worden door dat "monster" en hierdoor een ander leven leiden en andere beslissingen nemen dan een doorsnee persoon. Dit zou dan inderdaad kunnen leiden tot een minder betaalde job. Ik wil dit natuurlijk niet veralgemenen. Er zullen genoeg kinderen met psycholgische problemen zijn die later wel evenveel verdienen als een doorsnee persoon. Natuurlijk vind ook ik dat er moet ingegrepen worden in de opvang van zulke kinderen nu men de resultaten van dit onderzoek heeft, zodat de kansen voor deze kinderen op een gelukkiger leven verhoogt worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th April 2011, 11:55
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Ik ben net als Lien niet echt verrast door de resultaten van dit onderzoek. Natuurlijk hebben deze psychische problemen ervoor gezorgd dat de kinderen enige leerachterstand hebben opgelopen. Dat is niet meer dan normaal. Een kind met een fysieke handicap kan immers nog meestal de lessen bijwonen, terwijl een kind met psychische problemen dit ook kan, maar hij zal dit veel minder geconcentreerd kunnen. Toch ben ik er ook van overtuigd dat men nu ook meer zorg zal moeten besteden aan leerlingen met zulke stoornissen. Nu kunnen ze misschien onderzoek voeren naar hoe we de kloof verkleinen tussen deze kinderen en de 'anderen'. Doen we dit door ze naar een speciale school te sturen zoals BuSo-scholen? Een onderzoek hiernaar lijkt me veel relevanter.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.