actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2010, 09:48
eleni eleni is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Broechem
Posts: 18
66.741 zelfstandigen kunnen niet met pensioen

Meer dan 7 procent van de 920.000 Belgische zelfstandigen blijft na zijn pensioen werken. Het merendeel van die 66.741 zelfstandigen doet dit uit financiële noodzaak. Dat meldt het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) maandag in de Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
Bij een klein deel is dit uit passie", zegt Christine Mattheeuws van het NSZ in de kranten. "Maar tegenover vijf jaar geleden is het aantal zelfstandigen dat aangeeft dat ze blijven werken uit financiële noodzaak, verdubbeld."

Het NSZ nam een onderzoek af bij 481 ondernemers. Maar 6 procent denkt rond te komen na het pensioen, bijna een kwart heeft een wettelijk pensioen lager dan 500 euro. Voor het NSZ is een hoger pensioen voor zelfstandigen gewenst

Bron: Het Nieuwsbald 22/11/2010

Eigen mening:
Er zou een veel betere regeling moeten komen omtrent de pensioenen van zelfstandigen, die enorm laag zijn t.o.v. pensioenen van werknemers of ambtenaren die werken voor de staat.
Ik vind dat het net moet beloond worden als mensen initiatief nemen, het vergt veel meer inzet om voortdurend verantwoordelijk te zijn voor alles om en rond je zaak, dan dat je een job hebt van 9 uur tot 5 uur en je daarbuiten van niets meer moet aantrekken.
Nu moeten zelfstandigen via pensioensparen zich verzekeren van een pensioen, anders komen ze niet rond.
Het is erg dat deze mensen soms uit financiële noodzaak moeten verderdoen, terwijl ze even hard of harder gewerkt hebben dan een werknemer die zijn oude dag zonder zorgen kan beleven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2010, 18:58
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
66.741 zelfstandigen kunnen niet met pensioen

Ja! Er zullen altijd mensen zijn die meer verdienen dan die andere mensen!! Dat is zo nu eenmaal in deze wereld. Het is inderdaad jammer dat eigenlijk een zelfstandige die inderdaad hard moet werken (ga daar maar vanuit) eigenlijk niet gerust is als hij eigenlijk op pensioen zou moeten gaan. Ik vraag me inderdaad ook af waarom een simpele ambtenaar zoveel meer verdient als zelfstandigen. Het onderzoek zegt dat slechts 6% van de 481 zelfstandigen denkt rond te komen na het pensioen. Ik vind dit eerlijk gezegd schokwekkend! Maar ik denk dat je ook niet mag vergeten dat er zelfstandigen zijn die pakken geld verdienen met hun job en achteraf echt save zitten.
Oké,ze moeten misschien hierop iets vinden dat zelfstandigen toch kunnen rondkomen als ze op pensioen gaan, tenslotte hebben ze inderdaad ook recht op wat rust later.
Maar jongens, vergeet niet dat we in een wereld leven waar gewerkt moet worden. Ik weet het, het klinkt bizar, maar zonder inspanningen kom je er niet de dag van vandaag. De dag van vandaag 'leven we om te werken en werken we niet om te leven( dat was vroeger)'.
Goed, dit is allemaal niet zo leuk om zelf mee te maken, maar zijn we eigenlijk ook niet gelukkig hier in België? Als je andere landen de dag van vandaag ziet letterlijk ten onder gaan ben ik blij dat ik dit land woon hoor!
Oké geld is belangrijk in deze wereld, maar voor alles is een oplossing, kijk maar naar Afrika hoe ze daar hun plan trekken. Het is niet dat je als zelfstandige een laag pensioen ontvangt dat je niet kan leven. Een beetje langer werken is misschien dan wel een goede oplossing om zo toch rond te komen. Eerlijk gezegd denk ik dat we een beetje te veel gehecht zijn aan onze luxe en geld. Ken je deze stelling: In welke wereld zou je willen wonen; een wereld waar iedereen evenveel krijgt maar wel een laag loon ofwel een wereld waar jij meer verdient als de anderen maar waar de anderen wel een hoog loon krijgen? En jaja, bijna 75% van de mensen kiest voor de wereld waar hij/zij het meeste verdient. Dit bewijst dat we te veel aan geld gehecht zijn. Ik zeg het nogmaals, geld is inderdaad belangrijk, maar soms moeten we gelukkig zijn met wat we hebben en daar het beste van maken. Zo is het hoe ik het zie, iemand andere visies? Laat maar komen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.