actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2008, 15:51
Noémie.Huysmans Noémie.Huysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 41
Meisje van twaalf mag abortus plegen van rechter

Een twaalfjarig Australisch meisje heeft toestemming gekregen van een rechter om abortus te plegen. Het meisje is 18 weken zwanger en verblijft in een ziekenhuis. Daar heeft ze haar verzorgers verteld dat ze het kind niet wil.

Akkoord van ouders
Haar ouders stemden in met haar beslissing. Omdat de ouders juridisch gezien niet mochten beslissen over de abortus, was de uitspraak van een rechter nodig. Dat meldt Australian News.

Beter voor psychische gezondheid
Opperrechter Margaret Wilson van het hooggerechtshof stelde dat een abortus beter is voor de psychische gezondheid van het meisje dan de zwangerschap en de geboorte. De 12-jarige heeft de geestesgesteldheid van een 9-jarige, aldus de rechter. Ook zou het meisje haar baby niet fatsoenlijk kunnen opvoeden.

Eerste keer
De rechter stelde een verklaring op die toestemming gaf aan artsen om de abortus uit te voeren. Het is vermoedelijk de eerste keer in de geschiedenis van Australië dat een rechter werd gevraagd een besluit te nemen over het eindigen van een tienerzwangerschap. (eb)

Bron: www.HLN.be

Wat de rechter allemaal aanhaalt klopt in de praktijk.
Abortus is beter voor haar psychische gezondheid en ze kan onmogelijk dat kindje op zichzelf opvoeden, dus abortus is de beste oplossing denk ik.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th September 2008, 17:25
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Abortus zal haar een hoop ellende besparen, maar psychisch zal ze toch een grote last met haar mee moeten dragen voor de rest van haar leven.
Erg veel meisjes die abortus laten plegen, hebben veel schuldgevoel achteraf en hebben ook een zeker gevoel van leegte, gemis. Diegene die het kind wel nemen, hebben het de eerste jaren erg zwaar. Al blijkt wel dat zij vaak op oudere leeftijd geen enkele spijt betuigen van hun toenmalige beslissing.

Nu is 12 jaar wel een extreme leeftijd en denk ik ook dat abortus de juiste oplossing is geweest. Dat meisje moet nog een heel aantal jaar naar school en met een baby op de arm, is dat niet zo evident.

Maar ik blijf wel van mening dat vermijden de oplossing geweest was. Wat doet een twaalfjarig meisje namelijk in bed met iemand, laat staan zonder voorbehoedsmiddelen?!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th September 2008, 11:44
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
ja daar dacht ik ook aan. Ze gaan volgens mij te licht over het feit dat een 12-jarig meisje zonder voorbehoedsmiddelen zwanger is geraakt!
En waar is de jongen die dit gedaan heeft? Dat vragen ze zich blijkbaar ook niet af.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th September 2008, 17:46
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
12 jaar vind ik toch ook nog heel jong. Heel die problematiek rond die abortus had toch ontweken kunnen worden.

Wie vind het nu tenslotte normaal dat een meisje van 12 jaar seks heeft??? Mijn eerste tongzoen was rond die leeftijd. Ik zou de vader van dat meisje niet willen zijn.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th September 2008, 19:14
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
Citaat:
Orgineel gepost door Karenoris
Abortus zal haar een hoop ellende besparen, maar psychisch zal ze toch een grote last met haar mee moeten dragen voor de rest van haar leven.


Inderdaad, abortus kan het risico op emotionele problemen verhogen.
Sommige vrouwen ervaren sterke negatieve gevoelens na een abortus. Soms gebeurt dit binnen enkele dagen, soms pas na vele jaren. Deze psychologische reactie staat bekend als Post-Abortus Syndroom (PAS).

Verschillende factoren verhogen het risico op PAS : de leeftijd van de vrouw, de omstandigheden van de abortus, het stadium van de zwangerschap waarin de abortus heeft plaatsgevonden en de religieuze achtergrond van de vrouw.

Veel emoties kunnen onmiddellijk na een abortus of jaren nadien opkomen, zoals:

- Flashbacks van de abortus
- Moeilijkheden in het seksueel functioneren
- Relationele problemen
- Eetstoornissen
- Alcohol- en drugmisbruik
- Psychologische reacties
- Depressie
- Schuldgevoel
- Boosheid
- Angst
- Zelfmoordgedachten
- Jaarlijks terugkerend gevoel van spijt

En dan hebben we het nog niet over de risico's die je neemt bij een abortus. Bij abortus kunnen ook verwikkelingen optreden, zoals:
- Hevige bloeding
- Infectie
- Onvolledige abortus
- Anesthesie
- Beschadigingen
- Perforatie van de baarmoeder
- Dood (zeldzaam, maar reëel)

Ernstige verwikkelingen komen bij minder dan 1 op 100 vroege abortussen voor en bij 1 op 50 latere abortussen.


Bron: http://www.ongeplandzwanger.be/
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 30th September 2008, 15:02
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ik vind het inderdaad ook wel raar, dat een meisje van 12 jaar al zwanger is. Natuurlijk mag ze abortus plegen. Een meisje van 12 jaar kan inderdaad nog geen goede moeder zijn. Ze is zelf nog een kind! Ik hoop dat het meisje na de abortus beseft dat ze fout was. Ik zou ook niet graag hebben dat mijn dochter op die leeftijd al seks heeft. Maar als het meisje daar voor kiest, moet ze zorgen dat ze een zwangerschap kan voorkomen. En eerlijk gezegd, daar zijn nu toch wel middelen genoeg voor é!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 30th September 2008, 15:54
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
Ik denk dat abortus de juiste keuze was. Misschien was de zwangerschap het gevolg van misbruik gezien de mentale achterstand van het meisje. Het is ook niet echt normaal dat een kind van twaalf seks heeft.
De zwangerschap werd wel vrij laat afgebroken gezien ze al in de helft was.
Of het kind psychologisch schade zal ondervinden is denk af te wachten en heeft denk ik ook veel te maken met de opvolging van het kind na de abortus.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 1st October 2008, 14:48
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
12 jaar en al zwanger, waar gaat de jeugd van tegenwoordig heen.
Een twaalfjarig meisje zou nog met haar barbies moeten spelen, in plaats van seks te hebben.
Ik denk niet dat een meisje van die leeftijd daar psychisch of fysiek al klaar voor is.
Zelf ben ik niet echt voor abortus, maar op de leeftijd van 12 vind ik wel dat ze het recht heeft deze beslissing te nemen.
Zij is zelf nog een kind! Absoluut niet klaar voor het moederschap en haar lichaam is zeker nog niet voldoende ontwikkeld om een zwangerschap uit te dragen.
Natuurlijk hangen er nadelen vast aan die abortus! Meer dan 1: kans op depressie, steeds herinnerd worden aan de abortus. Maar een twaalfjarig meisje kan in godsnaam toch nog geen moeder worden.
Wat ik ook wel vind is dat de ouders van het meisje, misschien wel eens beter mogen letten op wat hun dochter allemaal uitsteekt. Je moet me niet gaan wijsmaken dat zij niet wisten wat hun dochter allemaal uitstak.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 1st October 2008, 16:19
Noémie.Huysmans Noémie.Huysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 41
Mijn excuses, maar deze post zou eigenlijk bij het item 'internationaal' moeten staan
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 1st October 2008, 16:29
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Ik ben het met jullie eens dat een meisje van 12 jaar zeker te vroeg is voor moederschap, maarja, het is nu eenmaal gebeurd. En dan kan men niets anders doen dan de beste oplossing zoeken. Abortus was inderdaad de beste keuze in dit geval, maar ik wil wel nog even benadrukken dat er echt niet zo licht over aan abortus mag worden gegaan. Mijn ouders konden bijvoorbeeld geen kinderen krijgen, en zij hebben jarenlang gevochten om op de een of andere manier een kind te krijgen.. Uiteindelijk hebben ze dan voor adoptie gekozen, maar voor hen is abortus onbegrijpelijk. In dit geval vind ik het nog wel accepteerbaar, maar ik ben meer van mening dat als je niet in staat bent je kind op te voeden, je het afstaat als adoptie of pleegouders zoekt. Want uiteindelijk neem je wel degelijk iemands leventje af met een abortus..
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 1st October 2008, 19:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Noémie.Huysmans
Mijn excuses, maar deze post zou eigenlijk bij het item 'internationaal' moeten staan

Goed opgemerkt!!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.