actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2011, 02:13
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Zeven agenten gewond bij manifestaties in New York

18 november, 06:36

De politie heeft donderdag in New York in totaal 250 personen opgepakt bij manifestaties van de protestbeweging 'Occupy Wall Street', die nu twee maanden bestaat. Zeven agenten raakten gewond, aldus een nieuwe balans van de politie.

In de loop van de avond werden nog 64 personen opgepakt bij een manifestatie met duizenden deelnemers die eindigde op Brooklyn Bridge.

Volgens organisatoren hebben 30.000 manifestanten (studenten en vakbondsmensen) deelgenomen aan de manifestaties. De politie onthoudt zich van elke raming

Burgemeester Michael Bloomberg van New York raamt dat zowat duizend manifestanten waren samengekomen, na oproepen via socialenetwerken als Facebook, om in het hart van het financiële centrum te demonstreren tegen de macht van de banken en de sociale ongelijkheid.

Donderdag, naar aanleiding van de tweede maand van het ontstaan, was "Day of Action", een dag waarop demonstranten door de stad trokken. Een aantal politieagenten kreeg een brandende vloeistof in de ogen gespoten. Versperringen moesten verhinderen dat de activisten konden doordringen tot de beurs van New York. De arrestaties gebeurden toen demonstranten probeerden de metalen versperringen weg te trekken.

bron: http://www.vandaag.be/buitenland/83...n-new-york.html

Eigen mening:
Ik heb een dubbel gevoel bij dit artikel. Langs de ene kant vind ik het erg dat mensen de politie verwonden, zij doen ook alleen maar hun werk. Langs de andere kant vind ik het niet kunnen hoe de banken deze mensen behandelen en dan hebben ze recht om daarvoor in staking te komen. Op televisie kan je verschillende beelden zien waarin duidelijk te zien is hoe de politie verschillende mensen neerslaat en zelf geen rekening houdt met deze mensen. Dan kan je natuurlijk geen respect terug verwachten. Het feit dat er duizenden mensen samenkomen is toch wel een teken dat er serieus iets mis is met de banken. Ook het feit dat de mensen zeer ongelijk behandelt worden is zeer serieus aangezien dit ook een rede was voor de opkomst. Ik vind dat iedereen gelijk behandelt moet worden en dezelfde kansen moet krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.