actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2015, 18:57
Joël.vxngorp Joël.vxngorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Morkhoven
Posts: 27
Van Overtveldt (N-VA): "Iedereen zal een bonus krijgen"

Artikel:

De begroting van volgend jaar staat op punt en Michel I heeft een akkoord over de tax shift bereikt. Reden genoeg voor De Zondag om financiënminister Johan Van Overtveldt (N-VA) aan een gesprek te onderwerpen. "Wij doen wat wij beloofd hebben", zegt Van Overtveldt.

'Als je rookt als een schouwpijp en drinkt als een tempelier dan zal je onze maatregelen inderdaad voelen'
Johan Van Overtveldt (N-VA), minister van Financiën
"Wij doen wat wij beloofd hebben: de belastingdruk gaat omlaag", zegt Van Overtveldt. "De tax shift bedraagt 8 miljard. Aan inkomstenzijde komt 1,6 miljard uit efficiëntiewinsten bij de overheid én uit terugverdieneffecten zoals minder uitgaven aan werkloosheid. Dat betekent dus per definitie dat de belastingverlaging groter is dan de belastingverhoging."

De journalist van De Zondag werpt op dat voor veel gezinnen het hoger nettoloon de belastingverhogingen niet zal dekken. Van Overtveldt: "Als je rookt als een schouwpijp, drinkt als een tempelier, als een razende rondrijdt met je dieselwagen, en tussendoor ook een esthetische ingreep laat doen, dan zal je onze maatregelen inderdaad voelen."

En wat met de belastingverhoging op elektriciteit? "Ik merk in al die berekeningen vooral veel misverstanden", zegt de financiënminister. "De btw-verhoging op elektriciteit zit vervat in de index. Dat krijg je dus terug op je loonbriefje. Dat mag je al niet meerekenen. Twee: deze regering trekt 1,2 miljard uit in kader van de welvaartsenveloppe (verhoging laagste uitkeringen, red). En drie: in de jongste begroting zit nog eens 50 miljoen voor verhoging van leeflonen en laagste pensioenen. Ik maak me sterk dat aan het einde van de rit iedereen een bonus zal hebben."

Mening:

Ik snap niet wat ze allemaal aan het doen zijn bij de regering. Poetsvrouwen bijvoorbeeld, die hun werk goed willen doen, hebben snel lichamelijke klachten. Deze klachten zullen hun niet onbekwame stellen om verder te werken, maar ze moeten dan wel halftijds gaan werken omdat ze het anders lichamelijk niet meer afkunnen. Zij hebben een inkomen van 500 à 600 euro per maand. ze krijgen dan misschien wel een procentje op hun loon, maar ik ben er steevast van overtuigd dat deze de belastingverhoging gaan neutraliseren. Arme mensen worden armer en de rijken gaan rijker worden. Ik geloof niet dat dit de bedoeling is in een SAMENleving. Ook ben ik van mening dat sommige mensen, die niet goed met geld kunnen omgaan, sneller in de put zullen komen doordat ze meer geld krijgen, maar ook meer moeten betalen.

Bron:
internet: http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...s-krijgen.dhtml
datum: 25/10/15

Laatst aangepast door Joël.vxngorp : 26th October 2015 om 19:05.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.