actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th July 2013, 13:55
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Regering moet ons toelaten identiteitskaarten af te nemen

"Regering moet ons toelaten identiteitskaarten af te nemen"

Opnieuw reizen jongeren uit Vilvoorde af naar Syrië

Burgemeester van Vilvoorde Hans Bonte (SP.A) blijft bij zijn vraag de identiteitsbewijzen van potentiële Syriëstrijders te mogen afnemen zodat ze niet naar het buitenland kunnen vertrekken. Dat zei hij in "De ochtend" nadat vorige week alweer 3 inwoners van zijn gemeente de wijk naar Syrië namen.

"Dit dossier heeft veel tijd, energie en emoties in beslag genomen", zei Bonte in "De ochtend" op Radio 1. "Vorige week zijn opnieuw 3 mensen naar Syrië vertrokken, onder wie een meisje van 16. Het gaat vaak om "impulsvertrekkers": jongeren die zich niet goed in hun vel voelen en van de ene dag op de andere beslissen hun leven in de strijd te gooien."

Bonte toonde zich ongerust over de snelheid waarmee veel jongeren radicaliseren en ook over het gemak waarop ze het vliegtuig naar Syrië nemen. "We moeten preventief kunnen handelen", stelde hij. "Het zou goed zijn jongeren hun identiteitskaart te kunnen afnemen. Het heeft me de voorbije weken gefrustreerd dat de federale regering niet op die vraag is ingegaan."

Toch beweert hij dat het overleg tussen die regering en de burgemeesters van de gemeenten die veel Syriëstrijders kennen, constructief verloopt. De Vlaamse regering kreeg wel een veeg uit de pan. "Die is volkomen afwezig in deze hele discussie", meende hij.

In Antwerpen, Mechelen en Brussel-stad heeft het stadsbestuur geen weet van nieuwe vertrekkers.

Bron
De redactie
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...bonte_deochtend

Eigen mening
Bij het lezen van dit artikel zit ik met een dubbel gevoel.
Langs één kant denk ik dat dit misschien een oplossing zou kunnen zijn, zonder identiteitskaart kunnen jongeren het land niet uit.
Langs de andere kant denk ik dat dit misschien voor meer opheffing zou kunnen zorgen in ons land. De jongeren zijn er immers van overtuigd een belangrijke rol te kunnen spelen in Syrië. Wanneer ze hier worden gehouden zou dit misschien wel een verkeerd kunnen uitdraaien?
Ik heb dus geen 100% overtuigde mening bij dit artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.