actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2010, 14:37
Britt.Snels Britt.Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 19
NMBS denkt aan plooifietsen voor reizigers

NMBS denkt aan plooifietsen voor reizigers

De NMBS onderzoekt momenteel of het plooifietsen ter beschikking gaat stellen van de reizigers. Dat meldt La Dernière Heure woensdag.

De NMBS wil dat de reiziger met de plooifiets "van deur-tot-deur kan in plaats van station-tot-station" en schakelde Cyclo-Tec in voor een studie.

Voor het onderzoek hebben werknemers van de spoorwegmaatschappij vijf maanden lang twee types van plooifietsen, Strida en Brompton, gebruikt. Volgens hen biedt de plooifiets een grotere onafhankelijkheid. Bovendien kan men er dagelijks 20 minuten tijd mee winnen en geld mee besparen.

De definitieve resultaten worden begin 2011 aan de directeur van NMBS Mobility voorgelegd.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...-reizigers.aspx

Eigen mening:
Wat een leuk initiatief. Ik vraag me alleen af hoe ze het gaan regelen dat het geld bespaart. Ze zullen die fietsen toch verhuren, waardoor het geld dat je normaal aan de bus of een taxi besteedt naar de huur van de fiets gaat.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2010, 15:10
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Deze morgen zag ik een mevrouw op een vouwfiets, het is een beetje een grappig zicht omdat de fiets niet in verhouding lijkt met de mens die er op zit, maar handig is het zeker wel. Juist omdat de fiets zo compact is kan je hem gemakkelijk meenemen in het openbaar vervoer; het neemt immers niet meer plaats in beslag dan de rugzak van een gemiddelde student.
Het zou een mooi initiatief zijn van de MNBS omdat het niet voor iedereen mogelijk is om de eigen fiets mee te nemen op de trein en zo kan je overal in België fietstochtjes gaan maken. Er zal wel een huurprijs aan verbonden zijn, maar waarschijnlijk komt dit nog goedkoper uit dan de verschillende bus- of tramtickets die je nog moet kopen. Plus denk ik dat de tijdswinst ook veel mensen aan zal trekken. Al bij al blijft zo'n vouwfiets niet zo populair, maar misschien gaat dit met deze actie wel veranderen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2010, 17:51
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
Ik vind zo'n fiets heel positief.
Ik zelf zou er geen enkele negatief punt van kunnen zeggen.
Je bent overal veel sneller en je bent minder moe wanneer je aankomt.
Een opgeplooide fiets weegt misschien wel wat, maar je bent overal veel sneller. En ik denk dat het puntje snelheid het wel haalt van het gewicht.
Ook zorgt de fiets voor geen uitstoot en is het dus niet zo vervuilend.

Maar als ik dan verder nadenk over de toekomst gaat het misschien wel wat uit de hand lopen. Als je denkt dat zo goed als iedereen die met de bus of trein ergens heen gaat zo'n fiets meeneemt. Dan gaat er wel minder plaats op de bus of trein zijn. Ook gaat het in het stad veel drukker worden omdat bijna iedereen met zo'n fiets rijd. En wat gaan daar dan weer de gevolgen zijn?

Ik denk dat het een probleem voor de toekomst is. En dat we eerst moeten zien hoe verloopt. Het kan voor het zelfde geld ook gesmeerd lopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.