actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2010, 07:47
Yana Daems Yana Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 94
Een derde van nieuwe auto's is milieuvriendelijk

Er werden nog nooit zoveel milieuvriendelijke auto's verkocht in België, melden de Concentra-kranten vandaag. Drie op de tien wagens die in de eerste tien maanden van dit jaar in het verkeer werden gebracht, stoten minder dan 115 gram CO2 per kilometer uit. Zo'n 18 procent stoot zelfs minder dan 105 gram CO2 uit.

Volgens cijfers van sectororganisatie Febiac is de verkoop van wagens die minder dan 115 gram CO2 per kilometer uitstoten in de eerste tien maanden van 2010 met 86 procent gestegen, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De verkoop van auto's die minder dan 105 gram CO2 uitstoten, steeg zelfs met 204 procent.

Ook het aandeel van de milieuvriendelijk auto in de totale autoverkoop is opvallend gestegen. De eerste tien maanden van dit jaar steeg het aandeel van de auto's die minder dan 115 gram CO2 uitstoten tot 30 procent. Voor auto's die minder dan 105 gram CO2 uitstoten, bedraagt dat aandeel 18,4 procent. Op drie jaar tijd is het aandeel van de groene auto in de totale autoverkoop meer dan verdrievoudigd.

Uit de cijfers van Febiac blijkt ook dat vooral de particuliere autokoper aandacht heeft voor het milieu. (belga/ka)
Bron: www.demorgen.be
26/11/2010

Mijn mening:
Van goed nieuws gesproken! Nog nooit werden er zoveel milieuvriendelijke auto’s in België verkocht. Heel wat wagens die dit jaar verkocht zijn, zijn milieuvriendelijk. De uitlaatgassen van auto’s vervuilen onze omgeving enorm. Gelukkig worden mensen zich hier bewust van en gaan daarom meer ecologische verantwoorde auto’s kopen. De overheid probeert de aankoop van deze wagens te stimuleren door premies toe te kennen.
Elk beetje helpt, en daarom zou ik zeggen, laat je volgende auto er een zijn die niet te veel CO2 uitstoot. Het milieu en je portemonnee varen er wel bij!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2010, 09:55
Charlotte.Smekens Charlotte.Smekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 76
Groene evolutie?

Ik ben het ermee eens dat deze stijging in de verkoop van groene auto’s erg positief is. Het is een duidelijk voorbeeld van hoe iedereen zijn steentje kan bijdragen voor een beter milieu. Volgens mij is het aanbod aan milieuvriendelijke auto’s de laatste jaren sterk aan het toenemen, mede door maatregelen van de overheid. De combinatie van een toename aan keuzemogelijkheden en daarbij ook financiële voordelen voor wie ecologisch verantwoord koopt, werpt duidelijk zijn vruchten af. Persoonlijk hoop ik dat deze “groene evolutie” zich nu ook uitbreid naar andere delen van de markt, andere vlakken van de economie. Zo denk ik bijvoorbeeld aan fundamentele levensmiddelen als voeding die men op een ecologische manier produceert. Veelal kopen mensen zo’n producten nu niet, omdat de keuze hierin toch nog steeds beperkt is en ze vaak duurder zijn. Er verscheen zelfs 30/03/2010 een artikel in “De Morgen”, waarin men schreef dat mensen “groen” kopen omdat het meer kost en ze zo dus hun welvaart aantonen. Tot voor kort was dit ook met de auto’s het geval, maar daar is nu al verandering in gekomen. Hopelijk inspireert dit voorbeeld tot nieuwe initiatieven, waardoor mensen beetje bij beetje meer aandacht (kunnen) besteden aan het milieu.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.