actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 16:40
Jonathan V*rwaest Jonathan V*rwaest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 20
Sigarettenrook is 18 uur lang schadelijk voor anderen

In een kamer waar gerookt is, bevinden zich nog tot achttien uur na het doven van de laatste sigaret toxische deeltjes die de gezondheid schaden. Dat schrijven Amerikaanse wetenschappers in het vakblad Environmental Science and Technology.
Amerikaanse wetenschappers van de Universiteit Van Berkeley onderzochten deze zogenaamde ‘derdehands rook’, en stelden vast dat giftige partikels van de sigaret nog tot 18 uur na het roken in de ruimte blijven. Volgens hoofdonderzoeker Hugo Destaillats ondervinden niet-rokers die samenleven met rokers hier het vaakst de gevolgen van. ‘De meeste rokers weten dat passief roken schadelijk is, maar wat ze niet weten is dat hun sigaretten nog schade toebrengen uren nadat ze gedoofd zijn. Zo roken ze bijvoorbeeld niet als de kinderen thuis zijn. Maar als ze stoppen met binnen roken om twee uur ’s middags en de kinderen komen thuis om vijf uur, hangt nog zestig procent van de uitgeademende rook in de kamer’.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...141105_01360331

Mijn mening: Ik vind het goed dat ze onderzoek blijven doen rond dit onderwerp omdat ik roken een van de ergste dingen is die je kan aandoen bij je eigen lichaam. Mensen die roken, sterven veel vroeger en hebben sneller kans op longkanker en ik vind het straf dat mensen gewoon blijven verder roken ondanks dat ze dit weten. Als roker vind ik dat je respect moet hebben voor de mensen die niet roken en er dus voor zorgen dat de rook niet vervelend is voor andere mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.