actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2011, 19:22
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Leraar overlijdt voor ogen van leerlingen tijdens fietstochtje

ASSENEDE - Tijdens een fietstocht van leerlingen van het VTI uit Zandhoven is een leraar plots overleden. De man werd in Assenede onwel en viel van zijn fiets. Pogingen om hem te reanimeren waren tevergeefs.
Vijftien leerlingen en twee leraars van het VTI uit Zandhoven waren donderdag met de fiets op weg naar Brugge. Daar zouden ze de nacht doorbrengen.

In het Oost-Vlaamse Assenede werd een van de leraars plots onwel en viel van zijn fiets. De leerlingen en de andere begeleider dachten eersten dat het om een ongelukkige valpartij ging, maar merkten algauw dat het bittere ernst was.

Terwijl ze op de hulpdiensten wachtten, werd geprobeerd de man te reanimeren. Die pogingen bleken tevergeefs. Toen de hulpdiensten ter plaatse kwamen, werd het overlijden van de leraar vastgesteld.

Het uitstapje werd meteen geannuleerd. Voor de leerlingen, tussen zestien en negentien jaar, werd donderdagavond in de school psychologische bijstand voorzien.

www.destandaard.be

Mijn mening: Ik was enorm geschrokken toen ik dit bericht zag staan. Niet enkel vanwille de gebeurtenis maar ook aangezien dit alles niet ver van mijn huis gebeurd is. Het is gebeurd in Zandhoven en hier kom ik zowat wekelijks. Het doet me dus ook weeral nadenken dat niet alle erge dingen die gebeuren alleen maar ver weg gebeuren maar dat er ook dicht bij huis zulke dingen gebeuren. De kinderen die dit incident hebben meegemaakt zullen de psychologische bijstand goed kunnen gebruiken denk ik. Zoiets blijft in je hoofd spoken en de kinderen zullen het ook nooit van hun leven vergeten. Ik hoop dat de kinderen de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th April 2011, 21:20
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Ik denk ook dat je zoiets nooit vergeet, dat je er echt door getraumatiseerd bent.

In het artikel wordt niet vermeld wat de precieze doodsoorzaak van de leraar is, wat ik wel vreemd vind. De leraar fietste het ene moment namelijk nog rond en het andere moment was hij op slag dood. Dit is toch niet normaal?

Ik denk dat dit feit het vooral nog erger en minder 'geloofwaardig' maakt voor de leerlingen die het hebben zien gebeuren. Het leek namelijk of er niets mis was met hun leerkracht maar plots ging alles toch fout. Ik geloof dat dit de schok nog groter maakt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th April 2011, 21:46
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Ik veronderstel dat de leerkracht gestorven is door een hartslagaderbreuk. Dit gebeurt spijtig genoeg wel vaker, ook bij jonge mensen. Een vriend van mij verloor zijn vader die langs het voetbalveld stond te coachen. In een klap was het gedaan. Hij viel neer en was op slag dood. Ik denk dus dat dit de doodsoorzaak was.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th April 2011, 23:25
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Zelf ben ik ook al eens een leraar verloren in de lagere school.
Het was gebeurt tijdens de kerstvakantie en wanneer we allemaal braafjes in de rij stonden te wachten, kwam hij maar niet opdagen. Nadien hebben ze ons het nieuws meegedeeld.

Voor sommige leerlingen kan het zijn dat dit hun eerste confrontatie is met de dood, zeker van zo dichtbij. Dit was bij mij wel het geval.
Het is dus zeer belangrijk dat je als schoolteam de nodige acties onderneemt om de leerlingen over dit trauma te helpen.
Zoiets vergt namelijk veel tijd om te verwerken, zeker wanneer het voor je ogen gebeurd is. Vreselijk gewoon.

Sporten was toch gezond?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 3rd May 2011, 13:00
Lotte.Verreijdt Lotte.Verreijdt is offline
Lotte
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Een neef van mij zit op het VTI in Zandhoven.
De leraar heeft een hartstilstand gekregen, heb ik mij laten vertellen. Het was een erg sportieve man die de Marathon van Antwerpen nog had meegelopen op zondag 22 april. De leerlingen zijn inderdaad erg geschrokken. Meestal als je zo'n dingen hoort denk je aan een ver-van- je-bed-show, maar als je ermee geconfronteerd wordt kan dit wel aankomen.

Veel sterkte voor de familie, de leerlingen en de school !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.