actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2010, 11:31
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
Is laatste beer uit Pyreneeën dood?

artikel:
Is laatste beer uit Pyreneeën dood?

Camille, de laatste 'autochtone' beer uit de Pyreneeën, heeft meer dan waarschijnlijk het loodje gelegd. Het dier heeft al maanden geen teken van leven meer gegeven. Dat heeft de Spaanse dierenbeschermingsorganisatie Fapas laten weten. Camille was de laatste beer die van oorsprong uit de Pyreneeën kwam. Al de andere beren die nog in de regio leven, een twintigtal, werden uit Slovenië ingevoerd.

Ploegen die de beren in de Pyreneeën in de gaten houden, hebben Camille al maanden niet meer gezien. Rekening houdend met de leeftijd van de beer en het feit dat ze ziek was, gaan verschillende organisaties ervan uit dat de beer dood is. De laatste foto van Camille, die haar biotoop op de Spaanse kant van de Pyreneeën had, dateert van 5 februari.

Fapas vraagt de Spaanse autoriteiten het nodige te doen dat de Europese bruine beer niet volledig uitsterft in de Pyreneeën. (afp/ddh)

Bronvermelding:
De Morgen
30 oktober 2010
http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/B...eeen-dood.dhtml

Motivering:
Ik denk dat de meeste mensen hier heel licht gaan overgaan en zullen zeggen, er zijn nog beren genoeg en men kan ze invoeren.
Maar ik denk dat het een grote gevolg zal hebben voor de natuur.
Na een tijd zullen ook de ingevoerde beren uitstreven volgens mij. En met wat is men dan bezig om beren in te voeren naar de pyreneeën. Men had er voor moeten zorgen dat de beren hadden kunnen blijven leven, men had nog meer moeite moeten doen om voor deze beren te zorgen. Maar de mens denkt maar aan een ding, en dat is zichzelf, ik, ik en nog eens ik. En hier zullen nog meer gevolgen van komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st October 2010, 16:58
Renka De Weerdt Renka De Weerdt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hoogstraten
Posts: 27
Het is zonder enige twijfel erg dat eender welke beersoort uitsterft. Niet alleen omdat het gevolgen kan hebben voor de andere beren of voor de natuur maar ook gewoon voor de kennis die men heeft over deze dieren. Wat er niet meer is kan niet meer bestudeerd worden uiteraard. Zonde!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.