actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2010, 12:40
alexandra.hauquier alexandra.hauquier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Schilde
Posts: 23
Twee scharen blijven na ingreep jaar achter in buik patiënt

Twee scharen blijven na ingreep jaar achter in buik patiënt

Een vijftiger uit het Antwerpse heeft een jaar lang pijn geleden na een ingreep aan zijn darmen in het Sint-Augustinusziekenhuis van Wilrijk. Achteraf bleek dat er twee scharen van zowaar zestien centimeter in zijn onderbuik waren achtergebleven.
Het ziekenhuispersoneel had al snel door dat er twee scharen vermist waren. Men plukte er echter snel twee uit een andere instrumentendoos om het probleem van de baan te vegen.
Glen G. vertelde over de pijnen aan de chirurg, maar die wilde zijn patiënt niet geloven. Uiteindelijk trok de Antwerpenaar op eigen initiatief naar de dienst radiologie voor een röntgenfoto. Al snel werden de twee grote scharen ontdekt, die van het middenrif tot aan het bekken van het slachtoffer zaten.
De chirurg die de blunder beging, is volgens een krant van De Persgroep een gerenommeerde arts met meer dan 25 jaar dienst en professor Heelkunde aan de universiteit van Leuven. De man geeft toe dat hij een zware blunder heeft gemaakt. Ook het ziekenhuis erkent de fout.
Intussen wordt het slachtoffer een schadevergoeding van 5.000 euro aangeboden, maar de man wil enkel genoegen nemen met 80.000 euro.

Mening:
De betreffende arts heeft een zeer zware medische fout gemaakt die veel ergere gevolgen had kunnen hebben. Ook het feit dat de chirurg niet naar zijn patiënt wou luisteren en hem niet verder wou onderzoeken vind ik niet kunnen. Het ziekenhuispersoneel is ook niet correct geweest door zich geen vragen te stellen bij de vermiste scharen en er gewoon 2 van een andere instrumentendoos te nemen. Ik vind dat deze zaken in de toekomst zeker vermeden kunnen worden als de chirurgen en het ziekenhuispersoneel wat oplettender zouden zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2010, 13:03
Isabel.Nys Isabel.Nys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Schilde
Posts: 20
Ik vind niet dat zoiets kan! Ik snap ook niet goed hoe die man een jaar met die scharen heeft kunnen rondlopen.
Maar het ergste vind ik inderdaad dat de chirurg niet wou luisteren, zo'n twee scharen kan je niet gewoon negeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.