actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2009, 10:16
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
"We worden gewoon gekoeioneerd als marktkramers"

“De aanhoudende controles zijn buiten proportie. Ze nekken de sfeer op de markten in Antwerpen”, zegt Antwerps marktkramer Rudi Van Hal.

Een veertigtal marktkramers werd maandagnamiddag ontvangen door Luc Bungeneers (Open Vld), Antwerps schepen van Markten. Voor de marktkramers is de maat meer dan vol.

Rudi is derde generatie marktkramer. Hij staat op zaterdag met een groente- en fruitkraam op de Graanmarkt. De controles verpesten volgens Rudi de sfeer.
Gekoeioneerd

“We worden gewoon gekoeioneerd”, zegt Rudi.

“Ik kreeg afgelopen weekend een boete van 70 euro omdat ik nog een klant heb geholpen om 16.15u. Normaal mogen we na 16u niets meer verkopen. Alleen vraag ik enige menselijkheid. Ik laat mijn plek op de markt altijd proper achter.”
Half uur wandelen

Dit is niet de enige boete. “Ik ontving al negen processen-verbaal omdat ik mijn vrachtwagens achter mijn kraam zet”, zegt Rudi.

“Ik stoor daar niemand mee op de Graanmarkt. Het reglement stelt dat we onze voertuigen aan de Van Eyckelei moeten parkeren. Als ik dat zou doen, dan moet ik steeds een half uur wandelen naar mijn kraam.”

Rudi heeft geen probleem met de controles. “Ik ben voor controles”, zegt de marktkramer.
Heksenjacht

“Alleen voeren de beëdigde ambtenaren van de stad een heksenjacht. Ze schrijven boetes uit voor de kleinste onregelmatigheid, zoals wanneer het kraam niet op de centimeter juist staat of wanneer er een cava-kurk op de grond ligt."

"Vorige week waren op de markt in Borgerhout maar liefst achttien controleurs. Ik wil deze controleurs wel eens uitnodigen om samen met mij groenten en fruit te verkopen. Dan beseffen ze hoe zwaar ons werk is.”

Gazet van Antwerpen, 31 maart 2009


Ik werk zelf ook al 5 jaar en half op de markt. Bij een groentenkraam. Wij hebben ook al 3 keer controle gehad. Een keer zijn we gepakt met een serieuze boete, maar die weet ik niet meer. Mijn bazin zei dat ze hiervoor 4 zondagen gratis moest werken. In Antwerpen zijn er inderdaad wel veel meer controles dan in Herentals. Echt schandalig vind ik. Ik denk zelf dat er veel meer mensen zijn die iets erger doen, dan bijvoorbeeld een klant na een bepaald uur te bedienen. Het werken op de markt is heel leuk, maar het is ook zwaar. Elke winter sta je daar in die kou, en je moet vriendelijk blijven tegen je klanten. Er zijn zoveel andere dingen die moeten bestraft worden, maar hard werkende mensen pakken ze weer het hardste aan...
Oké, correct is wel correct, maar ik vind het wel erg voor die marktkramers. Ze werken er nog zo hard voor.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.