actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2012, 15:06
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Obama: "Vrouwen beslissen zelf over abortus"

Obama: "Vrouwen beslissen zelf over abortus"



AP
do 25/10/2012 - 11:27 De Amerikaanse president Barack Obama zegt dat vrouwen zelf moeten kunnen beslissen of ze abortus willen of niet. Hij reageert daarmee op de controversiële uitspraak van een Republikeinse politicus die vindt dat zwangerschap na een verkrachting de wil van god is.




"Verkrachting is verkrachting. Dat is een misdaad. Ik begrijp niet hoe die kerels zulke dingen verzinnen", zei Obama in de talkshow van Jay Leno. "Vrouwen kunnen de beslissing tot abortus best zelf nemen, eventueel in overleg met hun partner en arts. Dat politici zich hier zonder enige voorkennis mee bemoeien, is een enorm probleem."

Obama onderstreepte hiermee nog eens het verschil tussen hem en de Republikeinen. Zijn Republikeinse tegenkandidaat Mitt Romney heeft de uitspraak van zijn partijgenoot ook veroordeeld.


Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...ng_verkrachting

Mening: Hetgeen dat Obama hier meldt, vind ik niet meer dan logisch. Het zou toch abnormaal zijn dat als vrouwen verkracht worden en zwanger zijn, ze het kind moeten houden? Je kent niet eens de vader en de vader is een verkrachter? Vervolgens vind ik ook niet dat je een kind moet houden. Als je zwanger geraakt omdat er iets is misgelopen, kan je van een abortus gebruik maken. Natuurlijk begrijp ik ook het standpunt van: "Het is tegen de wil van God of tegen de natuur." Maar kinderen bijvoorbeeld van 16 tot 18 jaar moeten toch niet verplicht hun kind houden als ze zwanger zijn? Als je hier op zou antwoorden: "Ze moesten maar beter nadenken", dan moet je zelf ook eens nadenken. Je weet goed genoeg dat er altijd wel iets kan foutlopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2012, 17:18
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Die republikeinen toch. Nog niet zo lang geleden zei ene Tod Atkin (ook een republikein, wat had u gedacht?) dat een vrouw een wonderbaarlijk mechanisme in zich heeft. Wanneer ze namelijk verkracht wordt, sluit het lichaam alle mogelijkheden tot zwangerschap af. Tot zover de les anatomie van de republikeinen... Zo ook de uitspraak van een andere republikein wiens naam me even ontgaat dat vrouwen er maar 'het beste van moeten maken en het over zich heen moeten laten komen'. Waarom deze mensen nog enige vorm van gehoor krijgen ontgaat me ook volledig. Wat Obama hier zegt is de logica zelf voor ons Belgen, maar het is belangrijk om weten hoe belangrijk het katholicisme is in de VS en abortus is niet zomaar logisch, onder welke omstandigheden dan ook.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th October 2012, 19:54
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Abortus is en blijft een delicaat onderwerp waarover nog steeds geen consensus bestaat. De wetten die gelden hier in België verschillen van die van Nederland, VS, .. Het is enorm moeilijk om de grens te bepalen tussen wanneer abortus gegrond is en wanneer niet. Het is een medisch-ethisch conflict: wanneer spreken we over leven? Ook de redenen waarom vrouwen abortus willen plegen zijn heel uiteenlopend: moeder is te jong, moeder is financieel niet in staat om het kind op te voeden, het kindje heeft een handicap, moeder is door verkrachting zwanger geraakt…

Ik ben wel van mening dat een vrouw zeker de toestemming tot abortus zou moeten krijgen als zij door verkrachting zwanger geraakt. Daarbovenop vind ik dat de vrouw sowieso medische en psychologische begeleiding moet krijgen om zowel het trauma van de verkrachting als de abortus zelf boven te komen. Ik begrijp het standpunt van de Republikeinse politicus helemaal niet..
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th October 2012, 20:41
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
scheiding kerk/staat

Volgens mijn persoonlijke mening ben ik er ook van overtuigd dat een abortus mogelijk moet zijn. Een verkrachting meemaken is op zich al gruwelijk, maar hier dan nog een kind aan over moeten houden is onmenselijk.

Hierbij komt dan nog eens dat dit een persoonlijke, religieuze mening is die bij het besturen van een land niet mag doorwegen. Want anders brengt dit de scheiding tussen kerk en staat in gevaar. Bovenal vind ik het hypocriet dat deze man zegt dat abortus niet mag, omdat God alleen mag beslissen over leven. Als hij echt achter die stelling staat moet hij ook voorbehoedsmiddelen bannen, tenminste als hij een rechte lijn volgt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.