actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2015, 13:05
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 71
Prins Laurent gaat in staking

Prins Laurent is in staking. Hij komt zondag niet naar Koningsdag, nochtans de hoogdag van de koninklijke familie. Ook weigert hij andere opdrachten van het Paleis te aanvaarden. ‘Er is absoluut geen sprake van dat koning Filip zijn jongere broer boycot. Het is de keuze van Laurent, en uitsluitend zijn keuze, om weg te blijven’, zegt Laken.


‘Alle leden van de koninklijke familie hebben een uitnodiging gekregen. Inclusief prins Laurent en prinses Claire’, zegt paleiswoordvoerder Pierre-Emmanuel De Bauw. ‘Wij hadden hen er graag bij gehad voor het Te Deum in de Brusselse kathedraal en de burgerlijke ceremonie in het parlement. Maar de prins en de prinses hebben laten weten dat ze niet komen, zonder een reden op te geven.’

In opspraak

Al laat die reden zich raden. Prins Laurent is twee weken geleden in opspraak gekomen, omdat hij privé-uitgaven heeft ingediend als beroepskosten. Politici vinden het niet kunnen dat hij kassabonnen van de supermarkt, een factuur van zijn skivakantie en de schoolrekening van zijn kinderen heeft ingebracht als onkostennota’s.

Een meerderheid in het parlement vindt dat de prins dat deel van zijn dotatie moet terugbetalen. Koning Filip noemt de zaak de ‘persoonlijke verantwoordelijkheid’ van zijn jongere broer en heeft zich van hem gedistantieerd. ‘Maar in tegenstelling tot sommige geruchten is het niet zo dat koning Filip prins Laurent wil isoleren of boycotten’, zegt De Bauw.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151112_01968014

Mening: Ik vind het schandalig dat prins Laurent zijn skivakantie of de schoolrekening van zijn kinderen wil laten betalen met behulp van zijn onkostennota's. Hij krijgt al vrij veel geld door zijn dotatie en als hij dan voor de alledaagse dingen waar een gewone burger ook voor moet betalen een onkostennota opmaakt gaat dit mijn petje teboven. Ik vind het dan ook niet men dan logisch dat het parlement dit geld terug wil zien. Het parlement heeft een groot gat in de begroting te vullen en als mensen dat dan nog groter maken door vaste kosten, plezieruitstapjes,... wordt dit enkel erger. Volgens mij kan de gehele koninklijke familie het best met wat minder dotatie stellen. Wel vind ik het logisch dat het groter is dan de gemiddelde burger om wille van de functie die toch hoog is.

Laatst aangepast door Lander.D*bruyn : 13th November 2015 om 13:11.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.