actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2010, 18:06
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Leerlinge aangeklaagd voor tekening op schoolbank

Leerlinge aangeklaagd voor tekening op schoolbank

Een leerlinge mag het komen uitleggen aan de rechter. Het meisje had het gerucht verspreid dat haar lerares een fobie voor hazen heeft. Toen ze ook nog eens met krijt een haas op haar bank getekend had, was de maat voor de lerares vol. De vrouw wil nu dat de rechter het meisje verbiedt om het gerucht nog verder te verspreiden.

Over de tekening bestaat volgens de Duitse krant Oldenburger Volkszeitung verwaaring. Volgens de krant is ze het werk van twee klasgenoten van de beklaagde. "Uit plezier en nieuwsgierigheid", zeggen ze en "we wilden weten hoe de lerares zou reageren." Haar reactie was er overduidelijk een van woede.

Het is trouwens niet de eerste keer dat de lerares naar de rechter stapt. In 2008 klaagde ze ook al een leerlinge aan voor het 'hazenverhaal'. Het kwam toen tot een minnelijke schikking. Het meisje beloofde plechtig dat ze haar lerares nooit meer zou vergelijken met een haas. Of de vrouw in kwestie ook lange oren heeft, weten we niet. Lange tenen daarentegen misschien wel. (vsv)

30/04/10 12u05
Bron; HLN (http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...choolbank.dhtml)

Mijn commentaar:
Toen ik dit las, vond ik het precies wel overdreven dat de leerkracht voor zoiets al naar de rechtbank is gestapt. Natuurlijk weet ik er niet het fijne van, het is natuurlijk helemaal niet leuk om als leerkracht uitgelachen of bespot te worden... Maarja, het zijn nu eenmaal dingen die niet onvermijdelijk zijn. Denk maar eens terug aan hoe jezelf was als tiener. Een leerkracht moest maar een dubbelzinnige naam, of een kleine lichamelijke afwijking hebben en hij kreeg al een bijnaam. Van groot belang hierbij is gewoon de manier hoe je dat oplost. Naar de rechtbank stappen is wel echt het laatste wat ik zou aanraden... Zo'n dingen kun je volgens mij gewoon het beste afwimpelen met een flauw mopje. Dan kan de klas er even mee lachen en dan is de leerling in kwestie weer even op haar plaats gezet. Door niet naar de rechtbank te stappen, bespaar je in ieder geval een hoop moeite én geld (én onbegrip van de samenleving).
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2010, 13:23
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Een typisch voorbeeld van hoe onze maatschappij evolueert...
Je mag het woord 'gehandicapt' niet in de mond nemen of je beledigt 'de hulpbehoevenden' om maar 1 voorbeeld te geven.
Onze tenen zijn zo lang geworden. Een beetje relativeringsvermogen zou tegenwoordig zéér welkom zijn!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th May 2010, 15:57
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Ik vind dit zeer opmerkelijk!
Dat je jezelf als leerkracht zo kan verlagen tot zo'n niveau begrijp ik niet!
Moesten de leerlingen alle dingen aanklagen die leerkrachten soms over leerlingen vertellen in de leraarskamer zou het er erger aan toe gaan!
Als je als leerkracht nog niet tegen een gerucht kan dat door kinderen verspreid wordt vind ik hem/haar gewoon onbekwaam!
Waar gaat dit naartoe ?
Ik vind dat ze zelfs een straf moeten opleggen voor de lerares.
En dan wordt er geklaagd dat sommige procedures lang moeten wachten voor ze uitgesproken kunnen worden, niet moeilijk door zo'n onbenulligheden!
Binnekort gaat iedereen in de samenleving iemand aanklagen omdat hij/zij denkt dat iemand een gerucht verspreidt...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.