actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 10:07
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Aanwijzingen voor kwaad opzet bij brand Anderlecht

Aanwijzingen voor kwaad opzet bij brand Anderlecht

VRT
wo 21/11/2012 - 09:59

Er zijn aanwijzingen dat de brand in Anderlecht gisteren is aangestoken. Dat zegt het parket van Brussel. Bij de brand kwamen 3 jonge kinderen om het leven. De moeder van de kinderen was niet thuis op het ogenblik van de brand. Zij wordt door de politie verhoord.
De lichamen van de kinderen werden boven gevonden in een van de slaapkamers in het huis in de Melkerijstraat. De precieze oorzaak van hun overlijden is nog niet bekend.

Bron: De Redactie
Mijn mening:
Er is inmiddels onderzoek gevoerd naar het tragische "ongeluk" van gisteren waarbij 3 jonge kindjes om het leven kwamen. Ze vermoeden dat er kwaad opzet in het spel is. Ik vind het walgelijk dat men zomaar 3 kinderen kan verbranden. Waarschijnlijk doelde de dader op de moeder of vader maar hij kon toch goed genoeg weten dat de kinderen aanwezig waren. Ik hoop dat ze de dader ( misschien de vader? Hij is immers nog steeds niet terecht.) snel vatten en hem op een gepaste manier straffen. Want kinderen verbranden is een gruwelijke misdaad.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2012, 10:12
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
De dader moeten ze dan ook maar in brand steken. Zo weet hij ook eens wat het is om 3 kinderen levend te laten branden.

Wat is dat hier toch in België? Je voelt je meer onveilig dan op je gemak. Is dit nog normaal? Waar gaat het heen? We moeten criminaliteit veel harder aanpakken! De doodstraf terug invoeren, en deze uitvoeren op mensen die het verdienen! (Seriemoordenaars, pedofielen, ...)

Dan zullen de criminelen wel twee maal nadenken voor ze nog eens zoiets doen. Ik zal het u zeggen, het loopt hier helemaal fout in ons land.

Hier in België 'kan en mag alles!'. Fout, fout, fout. Volledig fout!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st November 2012, 10:18
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Citaat:
Orgineel gepost door c*dric.willemsen
De dader moeten ze dan ook maar in brand steken. Zo weet hij ook eens wat het is om 3 kinderen levend te laten branden.

Wat is dat hier toch in België? Je voelt je meer onveilig dan op je gemak. Is dit nog normaal? Waar gaat het heen? We moeten criminaliteit veel harder aanpakken! De doodstraf terug invoeren, en deze uitvoeren op mensen die het verdienen! (Seriemoordenaars, pedofielen, ...)

Dan zullen de criminelen wel twee maal nadenken voor ze nog eens zoiets doen. Ik zal het u zeggen, het loopt hier helemaal fout in ons land.

Hier in België 'kan en mag alles!'. Fout, fout, fout. Volledig fout!


Goh Cedric ik vind dit nogal cru gesteld. Ik ben het eens met de onveiligheid en de criminaliteit maar wie zijn wij om te beslissen of een ander mag leven of niet? Want dat is wat de doodstraf is in mijn ogen. Wij beslissen over een ander zijn leven. En zijn we dan moreel nog goed bezig? Zijn we dan nog beter dan de dader?
__________________
Opleiding is de beste proviand op de reis naar de ouderdom
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st November 2012, 21:33
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Citaat:
Orgineel gepost door M*chael.Ceulemans
Goh Cedric ik vind dit nogal cru gesteld. Ik ben het eens met de onveiligheid en de criminaliteit maar wie zijn wij om te beslissen of een ander mag leven of niet? Want dat is wat de doodstraf is in mijn ogen. Wij beslissen over een ander zijn leven. En zijn we dan moreel nog goed bezig? Zijn we dan nog beter dan de dader?


Michael, zo'n mensen verdienen het in mijn ogen niet om te leven. Zij beslissen ook over het leven / de dood van anderen. We moeten gewoon minder 'watje' zijn en meer 'beesten' op dat gebied. Dan zul je het aantal pedofielen, moordenaars, ... wel drastisch zien dalen!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 21st November 2012, 22:07
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik begrijp beide jullie standpunten. Zoals Cedric zegt zijn er mensen die niet verdienen om nog te leven, maar vervolgens heeft Michael ook gelijk. Je kan niet zo maar alle misdadigers vermoorden. Ik ben wel voor de doodstraf in feite. Vroeger waren er zulke zaken als deze niet, en waarom niet? De mensen wisten dat ze gepakt zouden worden en een gruwelijke doodstraf zouden ondergaan. Nu tegenwoordig kan dit allemaal. Die misdadigers weten dat ze niet hard zullen gestraft worden en die gedachte moet gewoon verdwijnen. Natuurlijk kan je niet elke vermoedelijke pedofiel, vermoedelijke brandstichter, enzovoort gaan vermoorden.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.