actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2012, 19:21
c*iel schulte c*iel schulte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: mol
Posts: 30
Milquet wil uniform stemsysteem in heel België

Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) wil dat in heel België met één systeem wordt gestemd, hetzij op papier, hetzij met de computer. Dat verklaarde ze woensdag in de bevoegde Kamercommissie.
Kamerleden Zoé Genot (Ecolo) en Ben Weyts (N-VA) ondervroegen de minister woensdag over de problemen met de elektronische stemsystemen bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen. Die werden door de gewesten georganiseerd, maar de organisatie van de komende federale verkiezingen, in 2014, vallen onder de bevoegdheid van de federale regering.

Debat

Milquet verklaarde in de commissie dat er in de regering grondig moet worden gediscussieerd over het al dan niet automatiseren van het stemsysteem. ‘Tot nu toe blijf ik op de huidige lijn en binnen de geldende wetgeving. Het kernkabinet heeft een evaluatie gepland en op basis daarvan zullen we binnen de komende zes maanden debatteren.'

Uniformisering

Weyts drong er bij de minister op aan om alvast haar eigen standpunt te kennen te geven. ‘Ik ben absoluut voorstander van een uniformisering van ons systeem', zei Milquet daarop. ‘Op welke basis dat zal zijn, hangt af van de beslissing van de regering, maar het is beter als wij in elke gemeente en elk gewest een gelijk systeem hebben.

Bron: De Standaart Datum: 5/12/2012

Mening:
Ik vind het een goed idee dat ze alles gelijk willen maken. Het zou goed zijn dat iedereen gelijk is. zo kan er minder worden gefraudeerd. Er is dan ook maar een controle systeem meer nodig en niet 3 of 4 verschillende. Van de andere kant ben ik er ook weer tegen. stel nu dat het alle maal gedigitaliseerd word. Dan zouden de oudere mensen hier misschien last met krijgen. Dus het is toch wel en discussie punt vind ik. Mee gaan met de tijd of rekening houden met iedereen.

Laatst aangepast door c*iel schulte : 5th December 2012 om 19:26.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.