actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2014, 11:58
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Lightbulb Tobback: ‘N-VA maakt trampoline met gaten’

Tobback: ‘N-VA maakt trampoline met gaten’

De N-VA is voor het beperken de werkloosheidsuitkeringen in de tijd. Voor SP.A-voorzitter Bruno Tobback is zoiets onbespreekbaar. ‘Je creëert geen werk door de uitkering af te nemen.’
N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts en SP.A-voorzitter Bruno Tobback debatteerden in 'De Zevende Dag' over de werkloosheidsuitkeringen.

De N-VA wil die in de tijd beperken. ‘Voor ons moet de sociale zekerheid een trampoline zijn die mensen katapulteert naar werk’, legt Ben Weyts uit. ‘Nu kunnen mensen tot hun pensioen in de werkloosheid blijven.’

Hij haalt het voorbeeld aan van Denemarken, waar een werkloosheidsuitkering maximaal twee jaar wordt toegekend. De N-VA wil het geld dat zo vrijkomt, investeren in de activering van werklozen. ‘Het is niet alleen een stok, maar ook een wortel.’

Bruno Tobback noemt de beperking van werkloosheidsuitkeringen ‘fundamenteel onrechtvaardig’. ‘De N-VA maakt een trampoline met gaten. Je zet geen mensen aan het werk door ze naar het OCMW te sturen, wel met een onderwijshervorming of een loonlastenverlaging’, zegt de SP.A-voorzitter.

bron: De Standaard, 04/05/2014, http://www.standaard.be/cnt/dmf20140504_01091078

mening: Ik heb het debat gezien op de zevende dag en was toch onder de indruk van het plan van N-Va, in negatieve zin weliswaar. Weyts haalde aan dat 1/3 meteen terug word gekatapulteerd, wat wel een goede zaak is, maar 1/3 krijgt een leefloon en de overige 1/3 krijgt niets. 'Wat moet je dan doen als je 30 jaar belastingen hebt betaald en je dan geen aanspraak maakt op een leefloon?' haalde Tobback aan. Een stelling die Weyts niet kon weerleggen. Tobback was het eens dat het sociale vangnet een trampoline moet worden en geen hangmat, maar wat N-VA creeërt is een trampoline met een groot gat waar 1/3 van de werklozen invalt. Een schande is het dus en hierdoor deel ik de mening van Tobback.

De conclusie die velen hadden na het debat was dat Weyts helemaal onder tafel was gepraat, dat zag je ook aan zijn manier van debateren. Tobback moest een paar keer herhalen 'ik heb u niet onderbroken, ik wens dat u dat ook niet bij mij doet'.

Zelf had ik al vragen bij de slogan van N-VA, namelijk verandering voor vooruitgang. Alsof het belangrijker is om te veranderen dan vooruit te gaan? En met hun V-plan nemen ze gewoon twee stappen terug, dus hun slogan klopt wel.

Tot slot zou ik nog willen afsluiten met de leukste, maar tevens ook correcte quote van Tobback: 'Staat de V van V-plan voor verlies?'
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.