actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 13:17
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Alexander De Croo: 'Stoppen met vechtfederalisme'

OpenVLD-voorzitter Alexander De Croo denkt dat de cijfers uit het rapport van de Hoge Raad voor Financiën wel degelijk kloppen. Dat zei hij in De Ochtend op Radio 1. Volgens De Croo moeten de verschillende regeringen stoppen met de hete brij naar elkaar door te spelen.
De Croo stelde in De Ochtend dat de cijfers van de Hoge Raad over de lokale besturen juist zijn. Volgens de OpenVLD-partijvoorzitter kunnen cijfers van de Nationale Bank niet in twijfel getrokken worden. Het is voor hem duidelijk dat de financiën bij de lokale besturen niet onder controle zijn.

'We moeten stoppen met de hete brij van de ene overheid naar de andere door te spelen', stelt De Croo. Hij stelt dat de financiën van de lokale besturen een gewestelijke aangelegenheid zijn, maar hij wil met de verschillende overheden in dialoog gaan om alles financieel op orde te krijgen tegen 2015. 'We moeten stoppen met dat vechtfederalisme.'

Nu de cijfers van de Hoge Raad bekend zijn, denkt De Croo dat het mogelijk is om binen twee weken een begroting op te maken. Hij is er geen voorstander van om het beoogde tekort van 2,8 procent bij te stellen naar 3 procent. 'De inspanningen voor ons uit duwen, zou een zeer slecht signaal zijn naar Europa toe.'

De Standaard 2/11/2011: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111102_014

Opinie:
Waarschijnlijk vindt niemand dit soort berichten nog boeiend. Als ik de fora bekijk op actualiteit.org vind ik minder en minder berichten over de regeringsvorming. Ik ben ondertussen ook al onverschillig geworden. Ik bedoel, kan iemand mij nog zeggen waarover dit gaat? Vanaf de verkiezingen zijn de politici maar met één ding bezig geweest, namelijk elkaar beschuldigen. Nu ook weer, OpenVLD gaat nu weer het vingertje wijzen naar alle andere partijen die wel in de gewestregeringen zitten. Binnen een week gaat iemand anders weer het vingertje wijzen naar OpenVLD en zo gaat dat maar voort. Dit is toch niet meer serieus. Ik hou mijn hart gewoon vast tot Europa ons niet langer kan beschermen en dat wij in het vizier van de ratingbureaus komen, dan zullen ze pas echt beseffen wat voor een rotzooi ze er nu van aan het maken zijn. Ik ben bij de volgende verkiezingen burgerlijk ongehoorzaam zijn en ik ga niet stemmen. Als de politici geen respect hebben voor mij, dan ik ook niet voor hen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.