actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd September 2014, 21:00
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Twitteraar riskeert jaar cel voor belaging journalist op proces-De Gelder

De man die opgepakt werd voor bedreigende tweets aan het adres van een journalist die burgerlijke partij was op het proces van crèchemoordenaar Kim De Gelder, moet een celstraf van 12 maanden krijgen. Dat pleitte het openbaar ministerie maandagnamiddag voor de Gentse correctionele rechtbank. De man had tijdens het proces in 2013 ook “Kim = Alpha” gespoten aan het gerechtsgebouw.

De 26-jarige Gentenaar viseerde via zijn profiel 'CoolDehLa' op Twitter een journalist van De Standaard, van wie het kind tijdens de feiten in de Dendermondse crèche verbleef maar niet gewond raakte. De man daagde ook politie en parket uit. Hij werd tijdens het proces in zijn woning opgepakt.

Het parket vroeg toen zijn aanhouding op basis van schriftelijke bedreigingen en belaging, maar de onderzoeksrechter besliste om de man vrij te laten onder strikte voorwaarden. Zo mocht de man de slachtoffers en hun familie niet verontrusten en mocht hij zich niet meer op sociale media begeven. Hij mocht niet in de omgeving van het justitiepaleis komen, omdat bleek dat hij 'Kim = Alpha' had gespoten op de vloer voor de draaideur van het gerechtsgebouw in Gent.

De man erkende dat hij de tweets had gestuurd maar betwist dat het om bedreigingen ging. Volgens het parket zou de man baat hebben bij een langdurige psychologische behandeling. De uitspraak valt op 6 oktober.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140922_01281371

Mening: Eerst wil ik zeggen dat mijn mening verdeeld is, maar ik trek toch eerder partij voor de journalist. Het is namelijk zijn vrije keus om in burgerlijke partij te gaan. Ook vind ik het niet kunnen dat deze 26 jarige Gentenaar via Twitter zijn mening hier over deelt op een niet correcte manier. Anderzijds kan ik ook deze 26 jarige Gentenaar verstaan, wat er toen in crèche gebeurd is met Kim de Gelder is verschrikkelijk. Toch kan hij best in het vervolg wat voorzichtiger zijn met zijn bedreigingen en uitspraken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.