actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2017, 22:21
Wout.VanMeir Wout.VanMeir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 40
Molenbeeks burgemeester treft maatregelen tegen ‘islamsafari’ Wilders en Dewinter

Molenbeeks burgemeester treft maatregelen tegen ‘islamsafari’ Wilders en Dewinter

Er komen maatregelen om de ‘islamsafari’ van Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter en Nederlands politicus Geert Wilders (PVV) niet te laten doorgaan in Molenbeek. Dat heeft de burgemeester van Sint-Jans-Molenbeek, Francoise Schepmans (MR), vrijdag laten weten.

Dewinter kondigde eind september aan dat hij zijn Nederlandse collega Geert Wilders een rondleiding zou geven in Molenbeek. Het doel van de zogenaamde ‘islamsafari’ was een inkijk te geven op de plekken in Brussel die het ergst zijn getroffen door de islamisering.

Er was meteen commotie rond het initiatief en nu lijkt Molenbeeks burgemeester Francoise Schepmans in overleg met de politie toch maatregelen te treffen om provocaties en onveilige situaties te vermijden.

‘We hebben nooit ja gezegd tegen het bezoek’, zegt Schepmans.'Als burgemeester zal ik de nodige maatregelen nemen dat het bezoek niet zal plaatsvinden in Molenbeek.’

27/10/2017
De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171027_03156647

Mening:
Persoonlijk vind ik dat de problemen in Molenbeek zeer ernstig zijn geëvolueerd in de loop der jaren. Het is dus zeker niet slecht dat de huidige politiek de situatie daar grondig aan wil pakken. Toch is het idee van Filip Dewinter om samen met Geert Wilders Molenbeek te gaan bekijken, waarschijnlijk een groot risico om problemen te veroorzaken met de bevolking uit Molenbeek. Daarom vind ik het ook geen slecht idee van burgemeester Francoise Schepmans dat ze dit wil tegenhouden. In dit artikel gebruiken ze de naam ‘islamsafari’. Deze naam vind ik goed gekozen omdat het goed weergeeft wat deze twee politiekers daar willen gaan doen en hoe de bevolking zich daar waarschijnlijk bij gaat voelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.