actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2005, 12:57
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
"Vrouwen in Brussel durven straat niet meer op"

In grote delen van Brussel, waar veel allochtonen wonen, verdwijnen vrouwen meer en meer uit het straatbeeld. Dat is het geval in Brussel-stad tegenover het Zuidstation, maar ook in wijken van Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Joost en Anderlecht, schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.

Vrouwen willen of durven er de straat niet meer op, omdat ze worden lastiggevallen door jonge allochtonen, meestal van Marokkaanse origine. Dat zegt de Brusselse staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Brigitte Grouwels. "Vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer. Het volstaat dat ze modieus gekleed zijn met smalle bloesjes en een streepje blote buik.

Sommige autochtone vrouwen zetten nu iets op hun hoofd als ze buitenkomen, omdat ze dan niet meer worden lastiggevallen. Moslimmeisjes doen dat ook. Andere vrouwen trekken weg uit de wijk", aldus Grouwels. De staatssecretaris wil hier een einde aan maken. "We streven naar een actieplan dat vrouwenorganisaties ondersteunt." (svr)

HLN 3/12/05
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2005, 14:12
Britt Schellens Britt Schellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 72
In de Terzake aflevering van 2 december was een vrouw aan het woord die zelf van allochtone afkomst was. Ook zij werd lastiggevallen door de allochtone jongeren. Ze zeiden haar dat ze naar huis moest gaan om te bidden. De jongeren zelf die geïnterviewd werden vertelden dat ze geen vrouwen lastig vielen. ze deden wel aan 'plakken' (= dicht tegen de vrouwen aan lopen) maar als ze geen interesse toonden lieten ze hen met rust... Ze haalden ook aan dat ze nooit een vrouw zouden uitschelden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th December 2005, 13:22
DorienFaes DorienFaes is offline
Dorien
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Arendonk
Posts: 64
waar gaat dat naartoe????

Wanneer ik dit lees wordt ik eigenlijk een beetje misselijk. Hoe is het nu mogelijk dat wij in eigenland niet durven buitenkomen zoals we zelf willen. Ik heb ooit eens een reportage gezien op koppen. Hierbij vertelden twee Marokaanse allochtonen dat ze het terecht vinden dat Belgische meisjes aangerand worden... Ze vinden dat rokjes, topjes ... dat dat niet kan en dat meisjes dit zelf uitlokken. Hun geloof schrijft voor dat dit niet kan dus moeten ze dit overal maar toepassen. Het betekent niet omdat deze mensen in ons land onthaald worden dat ze plotseling hun wil hier wet moeten maken.
Ik heb veel respect voor zulke mensen evenals voor hun geloof. Maar wat zij willen moet iedereen toch niet naleven, zeker. Tegenwoordig vang ik veel te veel negatieve klanken op rond vreemdelingen. Ik ben er voorstander van dat iedereen respect moet hebben voor elkaar en dat ieder zijn leven mag leiden hoe die dat zelf wil, kortgerokt of met een burka. Maar de wetten van het land moeten wel nageleefd worden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th December 2005, 13:48
Helen Helen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2005
Locatie: Eindhout-Laakdal
Posts: 70
Toekomst?

Een racist is de laatste eigenschap die mij toegeschreven kan worden. Maar nu ik dit artikel lees, vraag ik mij af waar het stopt. Wordt het geen tijd dat de allochtonen regels en wetten voorgechreven krijgen waaraan ze moeten voldoen. Ik vind dat zij zich moeten aanpassen als ze naar ons land willen komen, want niemand heeft gezegd dat dit een verplichting is. Ik denk niet dat Verhofstadt aan de grens van België de allochtonen staat op te wachten om hen een goede ontvangst toe te dienen. Daarentegen bedoel ik niet dat wij hun leven zuur moeten maken, maar gewoon het leven draaglijk maken. Maar waar gaat het naartoe als de allochtonen ons als uitschot gaan behandelen? Is het al niet te ver gevorderd als wij (Belgen) niet buiten kunnen komen zonder opmerkingen te krijgen van hen? Is het geen wonder dat Vlaams Belang zoveel stemmen behaald? Waar eindigt dit? Hoe ziet de toekomst voor België eruit?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.