actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2015, 23:09
mathias.s*erkens mathias.s*erkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 40
Jonge homo in elkaar geslagen: "Maar de glimlach zullen jullie nooit van mijn gezicht

In de Franse stad Montpellier is vannacht een jong homokoppel aangevallen door zes homofobe jongeren. Een bericht van één van de slachtoffers op Facebook krijgt massaal veel bijval.

Nadat hij de nacht in het ziekenhuis doorbracht, postte Clément Grobotek een bericht op Facebook, waarbij hij zich rechtstreeks richtte tot de belagers:

"Vannacht zijn we beledigd en in elkaar geslagen door homofobe mensen bij het verlaten van een nachtclub. Het is zinloos om de angst te beschrijven die je voelt als je je vriend op de grond ziet liggen, bewusteloos en met een bebloed hoofd. Je wordt overmand door onbegrip en een gevoel van machteloosheid. We stonden allebei weer recht en ja, ze trapten nog harder. ZES TEGEN TWEE, dat was blijkbaar niet genoeg! Naast intolerant, zijn jullie duidelijk ook lafaards! Maar weten jullie wat? Jullie zullen altijd machteloos zijn! Jullie kunnen slaan en blijven slaan, maar jullie zullen nooit de glimlach van mijn gezicht kunnen wissen of me ervan weerhouden om mijn vriend liever te zien dan wie ook. Wij zijn misschien nichten, janetten, zoals jullie zeggen, maar zes mannen vallen geen twee gasten aan. Kusjes voor jullie, lieve homofoben."

Het bericht werd massaal gedeeld: bijna 30.000 mensen verspreidden de boodschap van Clémént.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...en-wissen.dhtml 12/11/2015

Mening: Schandalig!! ik snap niet dat mensen tegen homo's zijn, het zijn ook maar gewone mensen het is geen ziekte. Ik ben blij dat de man zo reageerd, en dat blijft lachen en opkomt voor zijn geaardheid. Homo's en Lesbo's zijn juist gewone mensen zoals mij en de mensen die dit nu lezen. Ik snap zelfs niet waarom sommige landen straffen zetten op lesbo's en homo's.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2015, 10:43
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Jonge homo in elkaar geslagen: "Maar de glimlach zullen jullie nooit van mijn gezicht

De reactie van het slachtoffer is best indrukwekkend! In plaats van de angst te overheersen, zet hij de daders op hun plaats. Dit nieuwe geweld tegen homoseksuelen geeft een duidelijk signaal. Er zijn jammer genoeg nog steeds mensen die niet inzien dat homoseksuelen niet anders zijn dan heteroseksuelen. Ik kan me er nog in vinden dat je niet goed weet hoe te reageren wanneer je bijvoorbeeld twee mannen op straat ziet kussen. Dit is iets dat nog moet inburgeren in onze maatschappij. Iemand verrot slaan omwille van zijn geaardheid (en uiteraard in het algemeen), is dan weer onaanvaardbaar. Deze mensen zijn onschuldig en hebben niets misdaan. Ik begrijp niet dat iemand zo kwaad kan worden op een homo, gewoon omdat hij homo is. Homoseksualiteit moet inburgeren in onze maatschappij, hierbij kunnen media en onderwijs zeker een handje helpen. Zulke situaties mogen niet meer voorvallen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th November 2015, 11:05
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 88
Net als Elize begrijp ik niet dat er zoveel haat en geweld kan zijn tegenover mensen met homoseksuele gevoelens. Anderzijds begrijp ik wel dat men nog een beetje moet wennen aan het zien van homokoppels in het straatbeeld. Uiteraard bestaat er geen enkele reden om hen zo aan te vallen. In principe zijn deze mensen exact hetzelfde dan ons, behalve dan dat moeder natuur hen niet toelaat om samen kinderen te krijgen. Ik ben het absoluut eens met het standpunt van Elize dat er meer aandacht moet worden besteed aan de inburgering van dit 'fenomeen'. Mensen moeten hiermee leren omgaan en hieraan wennen. Het onderwijs is hierbij een belangrijk element. Als kinderen van jongs af aan met diversiteit in contact komen, denk ik dat er veel minder problemen zullen zijn omtrent deze problematiek.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.