actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2014, 14:35
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Ontvoerde meisjes in Nigeria: internationale hulp breidt zich uit

Ontvoerde meisjes in Nigeria: internationale hulp breidt zich uit
De internationale hulp bij de zoektocht naar de door terroristen ontvoerde meisjes in Nigeria breidt zich uit. Na de Verenigde Staten en Groot-Brittannië boden nog andere landen de regering in Abuja hulp aan, waaronder Frankrijk, China en Canada.
"De Chinese premier Li Keqiang beloofde president Goodluck Jonathan, dat zijn land de Nigeriaanse autoriteiten alle bruikbare informatie, die het door satellietbeelden en van de inlichtingendiensten ontvangt, zal doorspelen." Dat zei de Nigeriaanse regeringswoordvoerder Reuben Abati, die door de krant Vanguard donderdag werd geciteerd.

Meer dan 200 meisjes ontvoerd

Meer dan 200 meisjes werden ruim drie weken geleden uit een kostschool in de noordelijke deelstaat Borno ontvoerd. Ondanks een intensieve zoektocht ontbreekt elk spoor van hen. De islamistische terreurgroep Boko Haram eiste de verantwoordelijkheid voor hun ontvoering op.

Regeringsleider Li bevindt zich sinds het weekeinde op het Afrikaans continent voor een bezoek, dat hem nog in Angola en Kenia zal brengen. Woensdag woonde hij in Abuja de opening van het Economisch Wereldforum voor Afrika bij. Volgens mediaberichten zegden ook de Franse minister van Buitenlandse Zaken Laurent Fabius en de Canadese premier Stephen Harper hulp bij de zoektocht toe.

Bron: 8 mei 2014 http://www.gva.be/nieuws/buitenland/
Commentaar:
Ik vind het een heel goed idee dat de leiders van de andere landen Nigeria gaan helpen bij het zoeken naar deze hulpeloze meisjes. We moeten niet alleen aan onszelf denken, maar ook aan de medemens. Wat als jij één van die meisjes was, of je nichtje, of je dochtertje, of ...? Je zou toch ook hulp willen... Daarom vind ik dat er naastenliefde moet zijn en dat we elkaar moeten steunen. Ik denk dus ook dat ik er een voorstander van zou zijn dat België zich zou inzetten voor Nigeria. Als men internationaal begint te zoeken, denk ik dat er meer kans is dat we de kinderen vinden want wie weet welke grenzen hebben ze al overgestoken. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze elkaar zullen steunen en dat de meisjes ongedeerd terugkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.