actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 19:09
Elke.Verreyt Elke.Verreyt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Wensouders baby D. toch voor strafrechter

In de zaak baby D. moeten de Belgische wensouders zich dan toch voor de strafrechter verantwoorden voor onterende behandeling van het kind. Dat heeft de Gentse kamer van inbeschuldigingstelling (KI) donderdag beslist.


De raadkamer in Oudenaarde had het koppel uit Antwerpen buiten vervolging gesteld, maar daartegen werd beroep aangetekend bij de Gentse KI.

Baby D. werd geboren op 26 februari 2005. De draagmoeder zou het kind beloofd hebben aan Geertrui Praet en Bart Philtjens uit Antwerpen, maar later het meisje aan een Nederlands echtpaar verkocht hebben. Uit DNA-onderzoek bleek dat het kind verwekt werd met het sperma van Philtjens. Het gerecht plaatste baby D. uiteindelijk bij een pleeggezin in het Nederlandse Leusden.

De raadkamer in Oudenaarde oordeelde dat Praet en Philtjens buiten vervolging gesteld werden, maar dat de draagmoeder, haar partner en de Nederlandse wensouders zich voor de correctionele rechtbank moesten verantwoorden. Omdat onder meer de draagmoeder in beroep ging, moest de Gentse kamer van inbeschuldigingstelling de definitieve beslissing nemen. De KI oordeelde donderdag dat alle zes betrokkenen voor de strafrechter in Oudenaarde moeten verschijnen.

bron:http://www.gva.be/nieuws/binnenland...rafrechter.aspx

motivering: ik vind het persoonlijk erg voor de ouders die het kind wilden adopteren. Ik denk dat als de ouders zich al wenden tot een draagmoeder, het voor hen 1 van de laatste uitwegen is om toch kinderen te kunnen hebben. Toch hadden ze het kind beter moeten behandelen. Voor zo'n klein kindje is het niet goed om steeds van het ene gezin naar het andere gestuurd te worden.Op deze manier weet het kind op den duur niet meer wie zijn/haar ouders nu eigelijk zijn. Aan de andere kant is het ook een soort contractbreuk vanuit het punt van de draagmoeder. Als de ouders naar haar toekomen met de vraag een kind te dragen voor hen, mag zij niet zomaar beslissen om het kind te verkopen aan een ander paar. Ik dacht ook dat een kind verkopen illegaal is in België. Ik hoop dat dit voorval de controle op draagmoeders verscherpt zodat dit niet meer kan gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 19:39
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Procedures, procedures, procedures, het houd dit proces enkel op. Voor mij is het duidelijk. De draagmoeder heeft een kind verkocht dat voor iemand anders bestemd was, de Nederlandse “ouders” hebben een kind gekocht en de biologische vader van dat kind wil gewoon de vader van zijn kind zijn. Het lijkt me allemaal niet zo moeilijk, wie is hier in fout en wie niet? Dit had nooit een langgerekt proces mogen worden vooral niet voor het kind zelf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.