actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2014, 20:12
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 76
Ex-directeur Nederlandse Stichting ALS stal 92.000 euro

In Nederland heeft de voormalig directeur van Stichting ALS begin dit jaar 92.000 euro gestolen van de stichting en overgeboekt naar zijn eigen rekening. De verduistering werd vrij snel ontdekt door de organisatie, die zich inzet voor mensen met de zeer ernstige en zelfs dodelijke spierziekte. Het geld is teruggestort. Ex-directeur Eric Nolet was niet bereikbaar voor commentaar.

Nolet is inmiddels ontslagen en Stichting ALS onderzoekt of er juridische stappen tegen hem kunnen worden genomen. Dat zeggen twee leden van de raad van toezicht, Marguerite Soeteman-Reijnen en Arnout Bloys van Treslong, in een interview met weekblad Elsevier. Volgens de stichting is om "juridische redenen" nog niet besloten of aangifte wordt gedaan, maar meer kan daar niet over worden gezegd.

In een aanvullende verklaring op de website van Stichting ALS staat dat "feiten- en boekenonderzoek door zowel de huisaccountant als een onafhankelijk tweede accountant heeft bevestigd dat bij de Stichting ALS Nederland geen andere gelden zijn verduisterd". Naar de motieven is het slechts gissen, aldus een woordvoerder van de stichting. Maar Nolet is niet voor niets ontslagen, zegt hij.

De stichting is dit jaar internationaal groot op de kaart gezet door de Ice Bucket Challenge. Beroemde en niet-beroemde mensen maakten filmpjes van zichzelf terwijl ze een emmer met ijswater over zich heen kieperden. De feiten dateren van daarvoor.

Bron: http://www.demorgen.be/nieuws/ex-di...-euro-a2079858/

Eigen mening: Elke vorm van fraude of verduistering is op zich al een erg feit, maar ik vind het ronduit schandalig wanneer men geld steelt van zieke mensen. Voor mensen met ALS is het zeer belangrijk dat men geld kan inzamelen om onderzoek te doen naar een manier om de ziekte af te remmen of te stoppen. Ik vind het absoluut niet kunnen dat men dit geld steelt om er zelf beter of rijker van te worden. Dat directeur Nolet meteen ontslagen is vind ik dan ook niet meer dan logisch. Ik hoop dan ook dat Nolet voor deze verduistering zijn verdiende loon krijgt en zwaar gestraft wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.