actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2009, 15:54
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Europa wil scoren met grappige filmpjes

Het Europees Parlement wil kiezers overhalen om hun stem uit te brengen bij de Europese verkiezingen in juni. Daarom schakelt Europa de hulp van verschillende amusante promotiefilmpjes in om de kiezers warm te maken.


Onderzoek wijst uit dat kiezers in de 27 Europese lidstaten niet zitten te wachten op verkiezingen. Waarschijnlijk zal de opkomst niet boven de 34 procent uitkomen.

In België, waar overigens stemplicht geldt, is er al commotie ontstaan over het promotiefilmpje. De man die geschminkt en gewapend het stemlokaal binnenwandeld, doet veel mensen immers denken aan Kim de Gelder.

GVA: 15/05/09
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2009, 15:59
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Ik vind het goed de het europees pralement de jeugd naar de stembussen wilt halen. Maar moet dit met een grappig filmpje? Natuurlijk is het spijtig dat de man is de reclamespot sterk lijkt op Kim de Gelder. Maar de makers kunnen natuurlijk niet met alles en iedereen in Europa rekening houden.
P.S door het reclamespotje te zien word ik niet extra gemotiveerd om te gaan stemmen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th May 2009, 16:18
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Lille
Posts: 70
Ik vind uiteindelijk wel belangrijk dat jongeren een beetje begaan zijn met de politiek. Het is toch de politiek die zal beslissen hoe het leven van morgen er zal uitzien... Ik denk dan ook dat men jongeren hiervoor moet warm maken voor de verkiezingen maar niet enkel ludiek. Ze moeten bewust kunnen kiezen. Dus ook inhoudelijk moet men jongeren aanspreken.
Natuurlijk is het langs de andere kant wel zo dat er al zo veel keer discussie is geweest over een reclamefilmpje dat bij mensen in het verkeerde keelgat schiet... Deze keer ook wel terecht vind ik maar algemeen gezien vind ik wel dat mensen dit meer moeten relativeren (natuurlijk is dit wel niet evident voor mensen die zoiets als met Kim de Gelder effectief hebben meegemaakt).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.