actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2014, 09:14
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Jambon eist nultolerantie tegen geweld op agenten

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) voert een absolute nultolerantie in voor geweld tegen agenten. In de toekomst zou het parket geen enkele klacht meer mogen seponeren. Dat berichten Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg.

"Het kan niet dat een agent wordt toegetakeld omdat hij zijn werk correct uitvoert", zegt Jambon. In het ledenblad van N-VA noemt hij de bestrijding van de overlast en het geweld op agenten een van zijn grootste uitdagingen als minister.

"Het is niet alleen de bedoeling dat het Openbaar Ministerie prioriteit geeft aan die klachten, ze zouden ook geen enkele aangifte meer mogen seponeren", zegt zijn woordvoerster. "Over de details moeten we nog overleggen met minister van Justitie Koen Geens (CD&V)."

Het worden drukke tijden voor het OM, merkt Het Belang van Limburg op, want Jambon eist ook dezelfde nultolerantie voor alle mensen met een openbare functie, zoals buschauffeurs, treinbegeleiders of postbodes.

Bron: De Morgen 28/10/14

Mening: Ik vind het een goede zaak om deze nultolerantie in te voeren. Niemand heeft het recht om een agent te slaan die gewoon zijn job uitvoert. Deze nultolerantie zou niet enkel gelden voor agenten maar ook voor buschauffeurs, treinbegeleiders of postbodes, en dit lijstje mag voor mij nog vergroot worden. Ook het seponeren van aangiften gebeurt in ons land naar mijn mening nog te vaak. Het wordt tijd dat deze feiten harder worden bestraft, iedereen heeft recht op een eerlijke samenleving. Mensen die toch het heft in eigen handen nemen, mogen naar mijn mening een stevige straf ontvangen.

Laatst aangepast door A*ron.Simsek : 28th October 2014 om 09:23.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2014, 16:03
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
Ik ga ook akkoord dat deze nultolerantie mag doorgetrokken worden naar busschauffeurs en conducteurs. AL moeten we wel zorgen dat deze beroepen geen onschendbaarheid krijgen. Elke klacht tegen bijvoorbeeld een agent in functie moet ook wel grondig gecontroleerd worden. Het zou niet slecht zijn om met camera's te werken, zodat er altijd objectief bewijs is. Er mag ook wel harder opgetreden worden. In België heb ik de indruk dat de straf niet altijd evenredig is met de misdaad.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2014, 15:51
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Ik ben het ook eens met de twee vorige meningen. Deze nultolerantie is een goede zaak voor mensen die in het openbaar werken zoals agenten, buschauffeurs, enzovoort. Zoals Aaron al zei mag het lijstje inderdaad nog uitgebreider. Ik denk dan concreet aan mensen die instaan voor de groendienst van de gemeente en parkwachters. Naar mijn mening is het belangrijk dat deze mensen evenveel respect krijgen voor hun job en als hun mens zijn. Net zoals andere mensen.
Wat natuurlijk wel belangrijk is, is dat de straffen die aan deze misdaden gegeven worden ook correct en effectief worden uitgevoerd. Anders zullen mensen misschien nog steeds denken dat ze zulk geweld kunnen blijven uitvoeren want het wordt toch niet bestraft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.