actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2012, 09:18
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Weer zwaar geval van verkeersagressie

LOENHOUT - Amper twee dagen na het incident met de bosmaaier in Sint-Niklaas heeft er opnieuw een zwaar geval van verkeersagressie plaatsgevonden in Loenhout (Wuustwezel). Een man werd door de inzittenden van een andere auto klem gereden en in elkaar geslagen. De verdachten sloegen daarna op de vlucht, maar konden even later worden opgepakt in het Nederlandse Tilburg. Dat bevestigt de politie van de zone Grens.

Het incident begon op de E19 waar beide voertuigen in de richting van Nederland reden. In de ene auto zaten het slachtoffer en een vrouw en in de andere drie mannen. 'Wat er zich precies tussen beide wagens heeft voorgedaan, is nog niet duidelijk. Vast staat wel dat de auto met de verdachten de andere wagen heeft achtervolgd naar de afrit Loenhout en hem vervolgens heeft klemgereden op de Hoogstraatseweg in Wuustwezel', zegt Patrick De Smedt van de politiezone Grens.

Er ontstond een vechtpartij, waarbij het slachtoffer flink wat klappen moest incasseren. De verdachten zouden ook met een spuitbus gespoten hebben, mogelijk pepperspray. De man werd naar het ziekenhuis overgebracht. De verdachten waren intussen met hun wagen in de richting van Nederland gevlucht en konden in Tilburg worden gearresteerd.

Twee dagen geleden deed er zich ook al een zwaar geval van verkeersagressie voor in Sint-Niklaas. Het slachtoffer raakte zijn onderbeen kwijt nadat hij met een bosmaaier werd aangevallen.

Bron:
De Standaard
11/11/2012

Mening:
Ik vind dat er dringend ingegrepen moet worden. Dit is al het tweede geval van verkeersagressie in drie dagen tijd. Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen vooraleer men hier iets aan gaat doen? Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is. Ik denk dat als het zo blijft voortgaan niemand nog veilig in zijn/haar auto zal zitten. De laatste tijd kunnen mensen niets meer van elkaar verdragen. Discussies moeten er zijn, maar onmiddellijk fysiek geweld gebruiken vind ik veel te ver gaan. Mensen zouden zich terug moeten leren beheersen. En niet zo'n agressieve houding aannemen wanneer ze het ergens niet eens over zijn.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 11th November 2012 om 09:33.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2012, 12:40
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Het gaat van kwaad naar erger in ons verkeer. Zelf heb ik nog maar één keer een ongeval gehad met de auto en ik was toen zelf in de fout. Ik heb het dan ook opgelost als een volwassene en niet direct beginnen roepen en tieren op de andere. Het feit dat mensen die ouder zijn dan mij in zowel lichaam als geest, toch nog zo kunnen reageren op een ongeval verbaast me. Dit lijkt me wel stof tot nadenken over de mentaliteit van onze samenleving. Het is ieder voor zich en de rest kan stikken.
__________________
There are only two things infinite,
The universe and man's stupidity.
-- Albert Einstein
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.