actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2014, 11:07
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Tiener geschorst omdat hij meer huiswerk wou

Tiener geschorst omdat hij meer huiswerk wou

21/03 IN DE RAND Het gebeurt niet vaak dat leerlingen vragen voor meer huiswerk, maar toen de Britse Aaron Parfitt dat deed, werd hij geschorst.
Parfitt werd twee dagen geschorst van de Bispham School in Lancashire in Engeland nadat hij een veertigtal leerlingen had aangezet tot protest. "Ik deed het omdat ik de aandacht van de school wilde", vertelt Parfitt in de Blackpool Gazette. De tiener klaagde al herhaaldelijk over het gebrek aan huiswerk en het slechte beleid van de school, nadat hij buisde op een examen wiskunde.

Het protest duurde maar even. De leerlingen werden al snel uit elkaar gedreven en terug naar de les gestuurd.

De moeder van Parfitt is erg onder de indruk van het gebeuren. In de Blackpool Gazette vertelde ze dat ze razend was dat haar zoon geschorst werd omdat hij een betere opleiding wou.

Vorig jaar kreeg de school slechte punten van Ofsted, de organisatie die de scholen in Engeland controleert. Inspecteurs zeiden toen dat bepaalde lessen ondermaats waren.

bron: http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand...iswerk-wou.aspx

Eigen mening

Ik vond dit artikel in de rubriek 'in de rand' maar ik vind dit toch wel iets frappant. Leerlingen die niet slagen voor een vak, hebben duidelijk niet genoeg leerstof opgeslagen of hebben niet genoeg kansen gehad om te leren. Natuurlijk is dat niet altijd het geval, maar als de leerling niet de moeite doet, gaat hij ook niet om extra huiswerk vragen. Het is niet de beste oplossing om met 40 leerlingen te geen protesteren tegen de school, maar het is van de leerling van goed gezien om zo de aandacht te trekken. Ik kan mij voorstellen als een leerling al een tijdje niet slaagt voor een vak en geen hulp krijgt van de school, dat dit enorm frustrerend is. Het was niet de beste manier om hier mee om te gaan, maar ik denk dat dit toch wel onze ogen kan openen. Als leerkrachten in opleiding is het voor ons niet altijd evident om leerlingen alle kansen te geven. Ik wilde dit hier even posten om naar de toekomst toe, te proberen om alle leerlingen zoveel mogelijk kansen te geven om te leren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.