actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd February 2007, 18:16
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Verhofstadt verontwaardigd over ,,achterlijk racisme''

Verhofstadt verontwaardigd over ,,achterlijk racisme''


BRUSSEL - Premier Guy Verhofstadt is verontwaardigd over de drie koppels die in Sint-Niklaas weigerden hun huwelijk te laten voltrekken door de zwarte schepen Wouter Van Bellingen. Dat heeft hij vandaag op de persconferentie na afloop van de ministerraad gezegd.


,,In onze samenleving is geen plaats voor dergelijke achterlijke vorm van racisme'', zei de eerste minister in een korte reactie.

Verhofstadt bracht tegelijkertijd ook hulde aan de volgens hem waardige en kordate houding van de Spirit-schepen.

Minstens drie koppels hebben wegens de huidskleur van de ambtenaar van burgerlijke stand afgezien van een huwelijk in de stad Sint-Niklaas. Reden voor de weigering is de huidskleur van de bevoegde schepen Van Bellingen.


Blog DS, 02-02-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd February 2007, 18:24
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
EEN TERECHTE REACTIE VAN VERHOFSTADT!

Het is een schande! Die mensen kunnen niet aangeklaagd worden voor racisme zeker? Maar mensen die een kleurling weigeren bij een sollicitatie wel eh! What's the difference?
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd February 2007, 18:25
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ze moesten eens geen kinderen kunnen krijgen en een kindje met een zwarte huidskleur adopteren ...
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd February 2007, 11:13
AnsWi AnsWi is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 52
Ik was totaal verontwaardigd toen ik het hoorde. Schamen die mensen zich dan zelf niet? Het feit dat de man schepen is, betekend toch dat hij in zijn stad/gemeente verkozen is door heel wat mensen. Heel wat mensen geloven dus WEL in hem en geloven dat hij capabel is om zijn functie uit te oefenen.
Bij eender welke vorm van discriminatie vraag ik me af hoe het komt dat sommige mensen zo bekrompen zijn van geest. En wat ik nog het ergste vind ... het zijn vaak die mensen die luidkeels ‘hoe schattig’ roepen, telkens ze een klein, zwart kindje zien met strikjes in het haar of een voetbalbroekje aan. Wat maakt hen op die leeftijd schattig, en 20 jaar later een schandaal voor de samenleving?

Zoals Bart aanhaalt, wordt het pas echt schandalig wanneer dezelfde mensen later een kindje met zwarte huidskleur adopteren.
Ik heb al vaak het argument van mensen gehoord, dan geadopteerde kinderen eigelijk gewoon Belgen zijn, en ze tegen hen bijgevolg niets hebben.
Ze keuren enkel immigranten in België af. (voor de beleefdheid gebruik ik afkeuren)

Ik kan jullie zeggen, ik heb zelf twee nichten en een neef uit India. Zij hebben nooit anders geweten dan in België te wonen. En toch zijn ook zij het mikpunt van discriminatie.

Waar staan deze mensen dan met hun principes en mooie woorden?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.