actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2009, 22:27
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
Duvel maakt eigen whisky

Duvel heeft een eigen whisky gebrouwen. Duvel Distilled is gemaakt op basis van het Duvel-bier.


"We wilden onze creativiteit botvieren. Hoewel het drankje aan alle voorwaarden voor whisky voldoet (zuiver van granen gemaakt, 3 jaar in eigen vaten gerijpt en alcoholpercentage 40 graden), noemen we het toch niet Duvel Whisky of Whisky-Duvel", aldus CEO Michel Moortgat.

Het is dan ook niet de bedoeling met grote whisky-merken te concurreren. Het gaat eerder om een hebbeding, want er worden slechts 2.750 flessen van geprocudeerd.
bron: http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/...gen-whisky.aspx

mening:Allright dat vind ik wel tof. Ik ben benieuwd hoe dat het smaakt. maar aangezien er slechts 2.750 flessen van geproduceerd zullen worden denk ik niet dat ik de kans ga krijgen om het te proberen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2009, 12:46
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Dit vind ik ook zeer jammer. Zo weinig flesse produceren ... (bijna niet aan te geraken dus) ... alleen de mensen die deelmaken uit "hogere klassen" zullen hiervan kunnen proeven.

Positief vind ik wel dat we ons als klein landje blijven profileren in het culinaire. Dit is een zeer belangrijk gegeven ook naar het buitenland toe.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th December 2009, 12:55
jesse.vervloet
Gast
 
Posts: n/a
Ik vind het zeker een mooi initiatief dat aantoont dat ons landje op gebied van kwaliteitsdrank sterk staat. Het is inderdaad wel zeer spijtig dat er zo weinig flessen van worden gemaakt. Slechts enkelen zullen zo de kans krijgen om te proeven van deze nieuwe soort whisky. Hopelijk zorgt men de volgende keer voor een groter aantal...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th December 2009, 13:05
jelle.vos jelle.vos is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: oevel
Posts: 33
Mooi zo. Ik hoop ook wel dat ik er een keertje van kan proeven. Aangezien ik wel eens van een whisky kan genieten hoop ik dat er meer vraag naar komt en dat daarop massaproductie kan volgen. Hopelijk is de smaak dan ook nog in orde en dan word het wel een topper. Over het artikel zelf, dit is journaal omdat het voor ons belangrijk is, maar voor diegene die niet graag op de hoogte gehouden worden over drank en dingen van deze aard gaan dit geen nieuws maar boecht vinden.
Ieder zijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.