actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2008, 10:05
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Federale ministers verdienen jaarlijks 200.000 euro bruto

Het Laatste Nieuws - 30/04 De Belgische ministers verdienen gemiddeld ongeveer 200.000 euro bruto per jaar. Het salaris van de topmanagers die aangeduid worden door de ministers ligt gevoelig hoger.

Premier Yves Leterme en zijn vicepremiers krijgen 212.214 euro bruto in het loonzakje. De andere ministers verdienen 208.570 euro bruto per jaar en de staatssecretarissen 198.583 euro bruto. Daar moet nog een aantal voordelen bijgeteld worden, zoals een wagen met tankkaart, een gsm en een werknemer voor het onderhoud van de privéwoning.

Het loon van de topmanagers - zoals de topmannen van overheidsbedrijven of semi-overheidsbedrijven die benoemd worden door de ministers - ligt een pak hoger: 2,2 miljoen euro voor Didier Bellens (Belgacom), 820.000 euro voor Johnny Thijs (De Post) en 480.000 euro voor de topmannen van de NMBS-holdings.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th May 2008, 15:15
Hannes De Laet Hannes De Laet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Broechem
Posts: 70
Ik denk niet dat we kunnen stellen dat onze ministers schandalig veel geld verdienen als je moet rekening houden dat deze mensen best wel veel werk verzetten en een grote verantwoordelijkheid dragen. Op de torenhoge salarissen van topmanagers daarintegen moeten volgens mij zware beperkingen gelegd worden.
Hoe kan het nu dat bedrijven "die in moeilijkheden zitten" bijna altijd tot afvloeïngen overgaan terwijl de salaris van zo'n topmanager vele male een gewoon loon bedraagt. Kan je bedenken hoeveel jobs er gered kunnen worden door deze topmangers hun loon zelfs maar te halveren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th May 2008, 15:14
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Ik moet Hannes gelijk geven. Maar weinig verdienen onze ministers nu ook weer niet.
Niet alleen de salaris van een topmanager is absurd maar vooral de bedragen die gegeven worden aan voetballers vind ik helemaal komisch!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th May 2008, 17:27
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Citaat:
... en een werknemer voor het onderhoud van de privéwoning.


Geen opmerking over het loonniveau van onze ministers, maar bovenstaand element vind ik maar raar. Het loonniveau en de extra legale voordelen zijn volgens mij wel te verantwoorden,maar waarom verdient een minister een gratis huishulpje?

Vanuit de gezinscontext is een minister toch ook gewoon een werkende papa of mama zoals vele anderen?
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.