actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2009, 10:35
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Liefdesrivaal ontkent

Liefdesrivaal ontkent

URK - De hoofdverdachte van de moord op de 14-jarige Dirk Post op Urk ontkent iets te maken te hebben met de dood van zijn voormalige vriend.

Volgens zijn familie heeft Jaap van der H. (15) gisterochtend laten weten onschuldig te zijn. "Hij heeft tegen zijn moeder gezegd: ik heb het niet gedaan", zei gisteren een lid van de zwaar aangeslagen familie. De drie kinderen van 12, 13 en 15 jaar werden afgelopen weekend verhoord, in bijzijn van hun advocaten en ouders. Alleen de moeder van Jaap van der H. mocht niet aanwezig zijn, totdat ze zelf is verhoord. Dirk werd woensdag met ernstig letsel dood aangetroffen in het Urker bos, na een nacht vermist te zijn geweest. Een motief voor de moord zou een ruzie zijn over een meisje, op wie slachtoffer én dader verliefd zouden zijn.

De familie van de hoofdverdachte stelde gisteren dat zij "hoopt en verwacht" dat Jaap vandaag uit voorarrest zal komen. "Wat we van Jaap hebben meegekregen, is dat de politie helemaal niks tegen hem heeft." Ook wil de familie onderstrepen dat de dood van Dirk Post voor alle gezinnen in Urk een drama is, ook voor de families van de jonge verdachten.

Hatelijke Hyvesberichten

De politie onderzoekt het computerverkeer en de historische plaatsgegevens van de mobieltjes van de drie jeugdige verdachten in de Urkse moordzaak.

De familie van Van der H. reageerde geschokt op de vele hatelijke berichten die werden geplaatst op de Hyves-pagina van de hoofdverdachte. "Iedereen spreekt schande van zijn verzameling messen. Maar dat zijn dingen van 200 jaar oud, uit Nieuw-Guinea. Ze liggen nog steeds thuis", aldus de zegspersoon.

"We kunnen het ons ook nauwelijks voorstellen dat een paar snotneusjes in staat zou zijn om Dirk Post te doden", aldus de familie. "Misschien was hij gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip. Wij denken dat die kinderen zijn aangehouden, omdat de politie helemaal niets heeft."


bron: www.telegraaf.nl
Eigen mening: Ik zag dit artikel toen ik de Gazet van Antwerpen aan het lezen was. Ik was de krant gewoon even aan het doorbladeren omdat ik eigenlijk geen tijd had om de krant te lezen maar toen zag ik de titel: '14-jarige mogelijk doodgeknuppeld door liefdesrivaal in afgelegen bos' en ik moest meteen heel het artikel lezen. Waar gaat dit naar toe??? Het slachtoffer is nog maar 14 jaar, en de mogelijke dader 15 jaar. Hoe kan hij zulke gedachte hebben op zo'n jongen leeftijd? Als de wraak zo hoog zit en men al iemand vermoord dan moet er toch echt iets mis zijn! En om welke rede dan nog, omdat ze allebei verliefd waren op hetzelfde meisje. Er zouden ook jongens van 12 en 13 jaar betrokken zijn, zij zouden meegeholpen hebben aan de lynchpartij. De dader, Jaap, ontkent dat hij dit gedaan heeft. Maar men zegt in de krant ook dat hij op school had gezegd dat hij Dirk zou vermoorden als hij iets met dat meisje zou doen. Is dit dan niet duidelijk? Hij is dood!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.