actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2013, 15:37
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Jeugdspeler slaat scheidsrechter dood om gele kaart

In de Verenigde Staten is een scheidsrechter om het leven gekomen nadat een jeugdspeler hem tijdens een wedstrijd had geslagen. De 17-jarige zit voorlopig in een jeugdinstelling, maar is nog niet officieel aangeklaagd.
De 46-jarige Ricardo Portillo floot zaterdag 27 april op de Eisenhower Junior High School in Taylorville een jeugdwedstrijd. Toen er een corner werd genomen, zag Portillo hoe de doelman van het verdedigende team een tegenstrever met beide handen wegduwde.

Portillo legde de wedstrijd stil en gaf de keeper een gele kaart. Volgens getuigen sloeg de doelman de ref op de zijkant van het hoofd op het moment dat die de gele kaart opschreef in zijn scheidsrechtersboekje.

Toen de politie later ter plaatse aankwam, werd Portillo 'in foetushouding' op de grond aangetroffen. De tiener was toen al verdwenen. Hoewel Portillo geen zichtbare verwondingen had, vertelde hij hulpverleners dat zijn gezicht en rug pijn deden. In stabiele conditie werd hij afgevoerd naar een plaatselijk ziekenhuis.

Daar verslechterde Portillo's toestand zienderogen. Blijkbaar had hij een zwelling in zijn brein opgelopen en al vlug geraakte hij in coma. Zijn dochter Johanna besloot daarop de politie op de hoogte te brengen van de verwikkelingen zodat er intensief naar de dader kon worden gezocht. Uiteindelijk meldde de tiener zich zaterdagavond met zijn vader op een politiekantoor. Begin deze week pas kan officieel klacht ingediend worden tegen de speler.

De familie van Ricardo Portillo had hem al eerder gevraagd te stoppen met wedstrijden te fluiten uit vrees voor gewelddadige spelers. 'Maar hij hield te veel van voetbal, het was zijn passie', zegt dochter Johanna Portillo. 'Het maakte niet uit wat wij zeiden.'

Bron
Het Nieuwsblad - 06/05/2013

eigen mening
Dit is niet het eerste wat in het nieuws verschijnt over zulke doodslag op een voetbalveld (of tijdens een sport). Ik vind het persoonlijk echt onaanvaardbaar en snap niet hoe zo'n dingen kunnen gebeuren? Hier ben ik er nu wel van overtuigd dat de tiener nooit de intensie had de scheidsrechter zwaar te verwonden of te doden. Zo'n soort agressie helpt je in geen enkele sport vooruit, ik vraag me af wanneer het eens gedaan gaat zijn met zulke berichten in de krant.
Ook vraag ik mij af hoe dit is kunnen gebeuren en waar de fout ligt. Ligt deze dan bij de opvoeding van de tiener? Of stond er heel veel druk op de tiener om goed te presteren? Ik hoop dat het onderzoek dit uitwijst en dat we dit soort berichten niet meer hoeven te zien in de krant.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th May 2013, 16:57
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Ook ik deel de mening van D*ies.Stessens. Vandaag de dag komt het vaker in het nieuws. Geweld tijdens het uitoefenen van een sport.
Ik begrijp dat er tijdens het spelen van een belangrijke wedstrijd heel wat adrenaline aanwezig is, maar vaker eindigt dit in agressiviteit. Dit vind ik persoonlijk niet kunnen.
Maar de vraag is, wat kan hieraan gedaan worden?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th May 2013, 18:12
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Speler slagt scheidsrechter dood na gele kaart

Ik ben zelf voetballer en weet dat de spanningen hoog kunnen oplopen tijdens een voetbalwedstrijd. Dat er af en toe eens wat agressie bij te pas komt, is vaak te wijten aan supporters die de spelers nog eens extra gaan aanvuren. Maar dat een speler een scheidsrechter gaat slagen voor het krijgen van een gele kaart, dat gaat er gewoon over. Dat hoort echt niet op een voetbalveld thuis. Er gebeuren tegenwoordig meer en meer van deze feiten. En zoals de anderen reeds vermeldde staan de kranten hier van vol. Maar nog steeds blijft de vraag wat we hieraan kunnen doen, wat kan er anders? En voorlopig is hier nog geen echt antwoord op, dus zal de media hier nog gebruik van maken om de aandacht te richten op het geweld ten opzichte van scheidsrechters. Ik heb enorm veel respect voor wat zij, de scheidsrechters, doen. Het is geen geschenk om op een voetbalveld te gaan staan met een fluitje in de hand. Zelfs bij de kleinst, 6 jaar, krijg je al verwijten naar je hoofd geslingerd van de ouders. Wat verwacht je dan van de kinderen als ze groter zijn?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.