actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th February 2011, 20:12
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Spelende kinderen veroorzaken brand in Merelbeke

05 februari 2011/Auteur: sdg
In de Florastraat in Merelbeke heeft zaterdagmiddag een woningbrand gewoed nadat kinderen met kaarsjes in een tentje speelden. Niemand raakte gewond maar het gezin moet elders opgevangen worden.
Volgens de lokale politie hadden de bewoners bezoek en speelde het negenjarige zoontje samen met een neefje en nichtje die op bezoek kwamen. Rond de middag liep het mis en vatte het speeltentje op de tweede verdieping vuur door de kaarsjes. De 33-jarige vader van het jongetje probeerde nog zelf het vuur te blussen, maar dat lukte niet', luidt het.

De man raakte bevangen door de rook en werd samen met zijn 32-jarige vrouw naar het ziekenhuis overgebracht. Hun negenjarige zoon, een baby en de bezoekende familie konden het huis veilig verlaten en raakten niet gewond.

De getroffen woning maakt deel uit van een tweewoonst. Het andere huis liep rook- en waterschade op.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156


Eigen mening:
Mijn eerste reactie was: Kunnen die ouders niet wat voorzichtiger zijn? Maar eigenlijk mag ik niet te rap oordelen. Een ongeluk is gauw gebeurd en we mogen niet te snel oordelen. De meeste ongelukken gebeuren thuis heb ik al gehoord en thuis is waar er heel veel dingen rondslingeren die heel aantrekkelijk zijn om mee te spelen. Men kan niet alles voorzien. Dus gelukkig is dit goed afgelopen, de ouders zullen nu al een groot schuldgevoel hebben, denk ik. En in de toekomst zeker beter opletten...in de mate van het mogelijke!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th February 2011, 20:38
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Je kan je kinderen niet altijd in de gaten houden maar af en toe gaan checken boven op de 2de verdieping of alles in orde is kan geen kwaad. Misschien had dit 'drama' dan voorkomen kunnen worden. Hopelijk zijn ze volgende keer iets voorzichtiger...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th February 2011, 12:31
Birgen Birgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Aug 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 38
Ik ben blij deze reacties te lezen.
Wij weten nog niet hoe het is om ouder te zijn en inderdaad ongelukken gebeuren en zelfs als je nog zo'n geweldige ouder bent. Je kan niet 24/24 je kinderen op hun vingers kijken wat ze aan het doen zijn. Een brandje duurt geen 5 minuten om het aan te steken. Sh*t happens !
__________________
Birgen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.