actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2013, 22:03
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
MAS ontvangt Europese prijs

Het MAS (Museum aan de Stroom) in Antwerpen heeft de 'Stiletto Award 2013' ontvangen van het European Museum Forum. De prijs beloont ieder jaar een Europees museum voor de beste vrijwilligers- en gemeenschapswerking.

De jury was onder de indruk van de diverse en nieuwe manieren die het MAS 2011 hanteert om tegemoet te komen aan de publieke en lokale gemeenschappen bij het presenteren van de Antwerpse identiteit. Het MAS opende twee jaar geleden, in mei 2011, de deuren.

De prijs voor het 'Europees Museum van het jaar 2013' ging naar het Riverside Museum, het Schots Museum van Transport en Reizen in Glasgow. De jury was het unaniem eens dat het museum tegemoet komt aan alle criteria van publieksvriendelijkheid op het hoogste niveau. Veertig musea namen deel aan de wedstrijd.

Het Gallo-Romeins Museum van Tongeren, de EMYA winnaar van 2011, fungeerde als gastheer van de jaarvergadering van het Europees Museum Forum en de prijsuitreiking op zaterdag, de Internationale Museumdag.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/948/Kunst-...ese-prijs.dhtml

mening:
Ik vind het goed dat het mas een prijs krijgt, ik weet niet hoe het zit met hun vrijwilligerswerk, maar de prijs zal wel verdiend zijn. Ik heb al meerde musea bezocht in België en het MAS vind ik nog steeds het mooiste. Niet enkel krijg je een inkijk in wat ze presenteren maar ook kan je op het dak een kijkje nemen over Antwerpen. Het MAS is echt een kunstwerk en een parel in de stad Antwerpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.