actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2011, 07:44
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Eén op de drie gevangenen verblijft illegaal in het land

Eén op de drie gevangenen verblijft illegaal in het land

Eén op de drie gedetineerden in de Belgische gevangenissen verblijft illegaal in het land. Dat blijkt uit cijfers van de Dienst Vreemdelingenzaken die staatssecretaris voor Migratie Melchior Wathelet overmaakte aan N-VA-senator Karl Vanlouwe.
Momenteel telt ons land bijna 11.000 gedetineerden. Eind juli hadden 3.215 van hen geen recht op een wettelijk verblijf in ons land.

Nationaliteit
67 procent (2.155) van die groep was ook nooit ingeschreven in een register. De anderen waren ingeschreven in het vreemdelingenregister, wachtregister of een ander register van tijdelijk verblijf.

Twee op de drie van de bewuste gevangenen is definitief veroordeeld (2.053), 1.021 zijn verdachten onder aanhoudingsmandaat. De overigen hebben een ander statuut, meestal gaat het om geďnterneerden.

Qua nationaliteit gaat het onder meer om 644 gevangenen met de Marokkaanse nationaliteit, 582 met de Algerijnse en 246 met de Roemeense.

Afdwingbaar
N-VA'er Vanlouwe pleit voor afdwingbare verdragen met de landen van herkomst om de gedetineerden terug te sturen. "Ons land moet meer inzetten op het sluiten van afdwingbare verdragen, waardoor onderdanen van andere landen na een veroordeling in België hun gevangenisstraf in de landen van herkomst moeten uitzitten." Vanlouwe herhaalt bijvoorbeeld de kritiek op het uitleveringsverdrag met Marokko. Dat voorziet volgens de senator te veel uitzonderingen. (belga/lbs)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-het-land.dhtml

Mening:
Dit zijn cijfers waar ik toch even bij moet gaan zitten. Dat wil zeggen dat wij als Belgen betalen voor mensen die nog niet geregstreerd zijn in ons volksbestand. Ik kan me best voorstellen waarom deze dan hun misdaad begaan. Zo slecht zijn de Belgische gevangenissen voor hun natuurlijk niet, veel beter dan hun situatie in hun thuisland veronderstel ik. Ze komen naar België, plegen een misdaad en mogen dat op 'gevangenishotel'. Wat hier aangekaart wordt vind ik zeker en vast een idee waar dringend werk van gemaakt moet worden. Men kan hier niet hun hele tijd uitzitten als illegaal. Deze mensen moeten worden uitgeleverd aan hun thuisland en daar dezelfde zittijd uitdoen. Ik zeg niet dat alle misdadigers buitenlanders zijn, want ik weet goed dat daar ook hele fijne mensen bijzitten die zich wel aan onze cultuur aanpassen. Maar de illegale gedetineerden, horen niet thuis in de Belgische gevangenissen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2011, 18:16
Ive.Torfs Ive.Torfs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kessel
Posts: 23
Onbegrijpelijk. Maar zoals al een paar maanden geleden werd gezegd in verschillende buitenlandse pers: België is hét paradijs als je wil vluchten uit je eigen land. Hiermee wordt deze stelling nogmaals bevestigt, je pleegt een misdaad en je kan in onze luxe-gevangenis komen zitten. Het wordt dringend tijd dat hier iets aan gedaan wordt en dat de mensen die hier illegaal iets mispeuteren gewoon het land worden uitgestuurd en worden bestraft in hun eigen land.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2011, 20:50
AVO AVO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
Citaat:
Het wordt dringend tijd dat hier iets aan gedaan wordt en dat de mensen die hier illegaal iets mispeuteren gewoon het land worden uitgestuurd en worden bestraft in hun eigen land.


Volledig mee eens maar het probleem is: Hoe weet je uit welk land de illegalen komen? Het zijn mensen zonder papieren dus je zal deze mensen op hun woord moeten geloven. In de praktijk beweren vele illegalen dan ook uit een land te komen waarvan ze weten dat België met het betreffende land geen repatriëringakkoorden heeft.
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid.
A. Einstein
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.