actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2013, 21:04
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Politieachtervolging gestaakt voor wanhopige eendjes

"Ik krijg hier maar geen genoeg van" en "vriendelijke politiemensen, ze bestaan!" Het zijn maar twee reacties op de opmerkelijke videobeelden die zijn vrijgegeven door de politie van Portland. Op die beelden is te zien hoe een agent zijn achtervolging op een laagvlieger staakt, om zich te bekommeren om een wanhopige moedereend en haar twee kuikens.
Een camera op het dashboard van de politiewagen kon het opmerkelijke incident vastleggen. Eerst is te zien hoe een auto voorbij rijdt met een snelheid van 83 kilometer per uur. In die zone is dat bijna 30 kilometer per uur te snel. En dus besluit agent Mark James de achtervolging in te zetten op de laagvlieger.

Een tijdje later drukt hij op het rempedaal, omdat vóór hem een moedereend aan het rondlopen is met twee van haar kuikens. Schijnbaar onbewust van het gevaar lopen de drie vogels over straat. De vrijgegeven beelden tonen James die uitstapt en naar de eenden wandelt om zich over hen te ontfermen.

Het druk bekeken filmpje werd op YouTube gezet en daar wordt agent James geroemd om zijn dierenliefde. In een van de reacties luidt het dat "Portland het levende bewijs is dat er ook vriendelijke agenten bestaan."

Al zijn er ook enkele mensen die het gebaar van de agent niet weten te waarderen. "Hij laat een wegpiraat rijden voor het welzijn van een eend? Ik hoop maar dat de bestuurder geen ongeluk heeft veroorzaakt en dat hij de volgende keer een boete krijgt." Nog iemand anders vindt dat de agent zelf gevaarlijk is geweest. "Een noodstop maken voor een eend? Dat is pas gevaarlijk!."

Door de beelden te verspreiden, hoopt de politie van Portland alsnog de wegpiraat bij de lurven te vatten. Tot dusver heeft niemand van de ruim 400.000 kijkers een tip gegeven die geleid heeft tot de arrestatie.

Bron: De redactie, 17/05/2013, http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...jeStoptVoorEend

Persoonlijke mening

Je ziet hier in dit artikel twee meningen. Aan de ene kant zijn er mensen die achter de agent staan. Ze zijn ontroerd door de liefdadige stunt van de agent. Het is inderdaad een voorbeeld van 'vriendelijke politieagenten'. Aan de andere kant heb je dan mensen die de agent beschrijven als 'gevaarlijk' of 'onverantwoord'. Gevaarlijk omdat hij in het midden van de baan een noodstop maakt om eenden te helpen. Onverantwoord omdat hij een wegpiraat hier voor laat weg geraken.

Ik weet niet goed wat ik er van moet maken. Ik vind het ergens wel hartverwarmend dat de agent hier voor stopt, maar is het de moeite waard ? Ik begrijp de reactie van de mensen wel. Is een wegpiraat niet belangrijker dan een eend ? Als het niet tijdens een achtervolging zou zijn, dan is het al een heel andere kwestie.

Laatst aangepast door E*ilie.Payne : 19th May 2013 om 21:25.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.