actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 18:37
Noortje.Feyen Noortje.Feyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Dessel
Posts: 23
Neem lekker een biertje!

Uit nieuw onderzoek blijkt dat bier helemaal zo slecht nog niet is voor je. Als je het met mate drinkt, heeft het een positief effect op je hart en je bloedvaten.

We wisten al dat twee glaasjes wijn per dag je risico op hart- en vaatziekten verlagen. Dat dit bij bier ook het geval is, hebben Italiaanse wetenschappers ontdekt door een meta-analyse te doen van zoveel mogelijk wetenschappelijke studies. Hierbij vergeleken ze de drinkgewoontes van 200.000 mensen met elkaar. “We zagen dat mannen die twee glazen en vrouwen die één glas bier per dag dronken, tot 31 procent minder kans hadden op hart- en vaatziekten”, zegt onderzoeksleider Simona Costanzo.

De onderzoekers beschreven deze resultaten in het European Journal of Epidemiology. Maar ze benadrukken dat dit geen geldig excuus is om vanaf nu meer te gaan drinken. Het gaat hier om matig alcoholgebruik dat gepaard gaat met gezond en regelmatig eten. Comazuipen zal je leven dus niet verbeteren.

Bronnen: European Journal of Epidemiology, Catholic University – Campobasso via MedicalXpress en EurekAlert!

http://www.kijk.nl/nieuws/neem-lekker-een-biertje/

mening: Persoonlijk vind ik dit goed nieuws. Ik had al gehoord dat het goed is voor je hart als je per dag 1 of 2 glazen rode wijn drinkt. Om dan te weten dat bier ook goed voor je is, is goed om te weten. Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat je niet te veel moet gaan drinken of dat je nu ineens alles mag eten wat je wilt, maar het geeft toch een positieve draai aan iets dat meestal toch een beetje negatief bekeken word.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2011, 00:05
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Leuk om weten voor menig bierliefhebbers onder de studenten. Uiteraard is het nogal logisch dat comazuipen je leven niet zal verbeteren, ik denk ook niet dat iemand hier wel van uit zou gaan.
Wel vind ik dat er een beetje moet opgelet worden met het doen van uitspraken "...is gezond voor je" of "...is goed voor je". Er moet een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen wat "goed voor je" is, en wat "niet slecht" is. Ook worden de positieve neveneffecten vaak slechts op korte termijn bekeken, en blijkt op lange termijn toch dat deze effecten toch niet zo positief zijn maar eerder negatief blijken uit te draaien..
Mijn raad zou zijn: drink en eet met mate. Varieer en overdrijf niet in de hoeveelheden die je gebruikt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.