actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2013, 12:01
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Welke apps blokkeren bedrijven het meest?

Organisaties blokkeren steeds vaker apps op de mobiele apparaten van hun werkgevers, zo blijkt uit het Enterprise Mobility Cloud Report van Citrix. Welke apps komen het meest voor op de black- én whitelists?
Mobiele applicaties overtreden erg vaak de privacywetten en verzamelen zonder toestemming allerhande gevoelige informatie vanop de smartphones en tablets waarop zij geënstalleerd zijn, bleek recent nog uit een studie van de Europese werkgroep ‘Artikel 29’. Dat hebben bedrijven goed begrepen, want op amper drie maanden tijd groeide het percentage van organisaties die een ‘blacklist’ hanteren voor mobiele apps van 11 procent naar 18 procent.

Niet alleen apps die data en informatie uitwisselen komen steeds frequenter voor op een ‘blacklist’, ook die applicaties die de productiviteit kunnen verlagen (zoals games en/of social media) worden steeds vaker geblokkeerd door bedrijven.

De meest voorkomende apps op de door bedrijven opgestelde ‘blacklist’ van mobiele toepassingen zijn: Angry Birds, Facebook, Dropbox, YouTube en Skype. Die laatste app komt echter wonderwel evenveel voor op de door onderzochte ‘whitelists’, samen met applicaties als Evernote, NitroDesk TouchDown, Chrome en Adobe Reader, die bedrijven als ‘veilig’ of ‘nuttig’ beschouwen.

Bron: de standaard - 17 april 2013 - http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20130417_007

mijn mening: Als ze op school voor jongeren facebook moeten blokkeren van het internet is te begrijpen. Maar dat ze zelfs van bedrijven met volwassen mensen applicatie's moeten blokkeren vind ik toch wel erg vergaand. Het is te begrijpen dat de spelen zoals Angry birds niet toegestaan zijn om te spelen maar dan vind ik het toch storend dat ze dropbox ook zo veel op de black-list voorkomt. Mensen gebruiken dropbox toch veel om hun bestanden op te slaan in the cloud i.p.v. op een usb-stick of harde schijf.

Voor het geval dat mobiele applicaties erg vaak de privacywetten overtreden en zonder toestemming allerhande gevoelige informatie verzamelen vanop de smartphones en tablets waarop zij geďnstalleerd zijn, vind ik dat daar vrij snel een wet op moet komen. Een wet dat deze apps geen gevoelige informatie meer mogen verzamelen. Al een geluk dat deze apps enkel nog maar op een deel van de smartphones werkt en nog niet op alle gsm's anders wordt iedereen op de wereld zijn persoonlijke informatie ongewild overal doorgegeven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2013, 22:19
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Dus werkgevers gaan op de persoonlijke smartphones en tablets apps blokkeren omdat ze de productiviteit tegengaan? Ik begrijp helemaal dat men tijdens de werkuren niet moet gaan zitten Facebooken, maar om deze helemaal te blokkeren vind ik een stap te ver. Ik begrijp ook niet hoe ze dit zouden realiseren zonder de tablets en smartphones zelf onder handen te nemen.
Toegegeven, ze kunnen aan hun netwerkbeheerder vragen om de toegang hiervan via het bedrijfsnetwerk te ontzeggen, maar tegenwoordig zit er bij bijna elk abonnement mobiel internet. Ikzelf heb 2 GB per maand. Hier kan je dus zeer veel mee Youtuben en Facebooken en de werkgever kan hier absoluut niets tegen doen aangezien ze geen controle hebben over het gsmverkeer van de operators. Ik denk dus dat dit weinig effect zal hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.