actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2013, 19:22
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Energie 10% duurder dan in buurlanden

Energie 10% duurder dan in buurlanden

Elektriciteit in ons land is ruim 10% duurder dan in onze buurlanden. Dat heeft De Tijd berekend op basis van cijfers van energiewaakhond CREG. Een Belgisch gezin betaalt gemiddeld 778 euro per jaar. De elektriciteitsfactuur van eenzelfde gezin in Nederland, Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk ligt ruim 80 tot 250 euro lager. Enkel in Duitsland betaal je nog meer dan in België, gemiddeld zelfs 230 euro meer. Dat de elektriciteitsprijzen hoger liggen dan in onze buurlanden, was voor de regering een reden om vorig jaar fors in te grijpen op de energiemarkt. Ze bevroor de prijzen en dwong leveranciers om goedkopere formules te gebruiken. Maar door allerlei heffingen en taksen, zoals de steun aan zonnepanelen via de nettarieven, blijft elektriciteit dus een pak duurder dan in de buurlanden.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130418_00545641

Commentaar: Ik vind het helemaal niet correct dat je in andere landen goedkopere energie kan krijgen. Dit is tevens zo met de belastingen. In andere landen zijn die lager of hoger. Naar mijn menig zouden ze een algemene belasting moeten invoeren. Dit is zeer ruim. We leven nochtans in een 'Europese Unie'. Ik vind dat we dan ook maar eens moeten streven naar gelijke tarieven bij om het even wat, net zoals in alle staten van Amerika. Het kan toch niet zijn dat je in België bijvoorbeeld meer betaald voor energie dan bijvoorbeeld 100 km verder in Nederland? En dat je goedkoper kan gaan winkelen in Frankrijk of Duitsland? Ik vind dat ze daar op de Europese top maar eens werk van moeten maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.