actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2016, 07:16
Justin.K*och Justin.K*och is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Schilde
Posts: 46
Communicatie crisisdiensten nooit meer plat bij ramp

Nooit mag de communicatie tussen de hulp- en de veiligheidsdiensten in ons land nog platvallen, ook niet bij grote rampen zoals de aanslagen van 22 maart. Een investeringsplan van 117 miljoen euro, uitgevoerd tussen nu en 2020, moet dat garanderen. Dat schrijft De Tijd vandaag, op basis van het nieuwe bedrijfsplan van Astrid, de telecomoperator van alle hulp- en veiligheidsdiensten in België.

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) bevestigt dat onder andere op kritieke plaatsen, zoals de luchthaven van Zaventem, bij en gevoelige bedrijven, de capaciteit van de zendmasten wordt verhoogd. Ook worden blinde vlekken weggewerkt en krijgen sleutelfiguren bij de veiligheidsdiensten gsm-kaarten om geen hinder meer te ondervinden als de gsm-netwerken overbelast raken.

Extra zendmasten
Om in crisissituaties nooit meer overbelast te geraken, gaat Astrid ook het aantal ontvangers op zijn zendmasten uitbreiden, en op kritieke punten tientallen zendmasten bijplaatsen.

Jaarlijkse dotatie
Astrid, opgericht 1998, krijgt opnieuw een jaarlijkse dotatie van 47 miljoen euro om te kunnen werken. De voorbije jaren draaide de regering de geldkraan bijna volledig dicht, waardoor Astrid in zware geldnood kwam, een erfenis van de vorige minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH).

24/11/16 5:48
http://www.demorgen.be/binnenland/c...-ramp-bc67f579/

Ik vind het een positief initiatief om een dergelijk investeringsplan uit te voeren. Veiligheid is 1 van de meest belangrijke behoeften van een mens in onze huidige samenleving, en ik vind dus ook dat dit zeker gewaarborgd moet worden. Wanneer mensen de hulpdiensten nodig hebben, is het voor mij dan ook vanzelfsprekend dat die hulpdiensten zo adequaat mogelijk kunnen reageren zonder gehinderd te worden door een futiele belemmering als een communicatiestoring. Uiteraard roept het dan vragen bij mij op wanneer ik lees dat Astrid, het telecommunicatiebedrijf dat instaat voor de communicatie van veiligheid- en hulpdiensten, de voorbije jaren onder een bescheiden budget stond.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.