actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2012, 16:53
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Vlaams Belang wordt minder grimmig en wel eens grappig

Gerolf Annemans wil van zijn partij een sterke, scherpe en rechtlijnige partij maken. Wat minder grimmig en wat meer grappig.
Annemans werd gisteren door de partijraad van zijn partij voorgedragen als toekomstig voorzitter. Hij haalde het in de tweede stemronde met 55,4 procent van de stemmen van Philip Claeys, die op 44,6 procent strandde. Het ledencongres bevestigt binnenkort normaal de keuze van de partijraad.

De nieuwe voorzitter gaat Vlaams Belang leiden tot de verkiezingen van 2014. Hij moet de nieuwe generatie naar voor schuiven. Nog voor die verkiezingen van 2014 gaat hij het fractievoorzitterschap in de Kamer doorgeven aan een partijgenoot, zo zei Annemans in De Zevende Dag.

Hoe hij zijn partij wil positioneren, vertelde hij ook. Zakelijker, minder grimmig en wel al eens grappig. 'We moeten het etiket kwijt dat we een partij van extremisten en geobsedeerden zijn.'

De partij wordt sterk, scherp, duidelijk, rechtlijnig en snedig. 'En nog vuil genoeg?', wou Ivan De Vadder weten. 'We zullen onszelf blijven', zei Annemans, 'nauwer aansluitend bij deze nieuwe tijden.' Waarna hij de adjectieven snedig, rechtlijnig... herhaalde.

Luitenant Dewinter

Hoe de nieuwe partij precies zal zijn, wou de toekomstige voorzitter niet kwijt. 'We gaan daar niet te veel over praten, we gaan dat vooral doen.'

Over de rol van Filip Dewinter was Annemans duidelijk. 'Hij is mee met wat we nu gaan doen. Hij zegt dat hij mijn luitenant zal zijn. Hij zal wel iets meer zijn, denk ik. Een hogere rang.'

Natuurlijk wil Annemans kiezers terughalen bij de N-VA. Maar hij wil overal kiezers terughalen. En het cordon sanitaire? 'Neen, leuk vinden we dat niet.' Volgens Annemans bestaan de redenen die aangehaald worden om het cordon in stand te houden, eigenlijk niet meer.


bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121202_048

mening: Ik denk dat het Vlaams Belang hier een stap in de goede richting zet. Ik ben zeker geen voorstander van deze partij, al hebben ze (vind ik persoonlijk) wel wat goede standpunten. Het is misschien niet slecht dat ze zich gaan profileren als minder extreem, want ik denk dat veel mensen hierdoor afgeschrikt worden. Ergens is er een kans dat dit een klucht kan worden, omdat het Vlaams Belang nu eenmaal een harde status heeft. Het ineens 'serieuzer' en 'grappiger' maken, kan de partij ook helemaal de das omdoen. Dit is iets dat de toekomst zal moeten uitwijzen.

Of het Vlaams Belang effectief ooit aan de macht zal komen, is maar de vraag. Het feit dat ze het eens op een andere manier proberen, wil toch al zeggen dat hun huidige aanpak niet de allerbeste bleek te zijn..

Laatst aangepast door R*bin.Claesen : 2nd December 2012 om 17:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.