actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2011, 21:38
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
koning dringt nogmaals aan op snel akkoord

Koning dringt nogmaals aan op snel akkoord

Formateur Elio Di Rupo heeft vanavond bij de koning verslag uitgebracht over de de sociaaleconomische en budgettaire onderhandelingen. In een persmededeling achteraf onderstreepten de koning en de formateur de noodzaak om snel een akkoord te bereiken


De onderhandelaars zaten vandaag opnieuw samen over de begroting. Er werd een programma opgemaakt voor de komende dagen.

Formateur Elio Di Rupo (PS) zal de volgende drie dagen zogenaamde 'biechtstoelgesprekken organiseren. Tijdens die gesprekken,die 3 tot 4 uur zouden kunnen duren, neemt de formateur elke partijvoorzitter apart. Hij hoopt zo makkelijker tot toegevingen te komen.

Vrijdag wordt dan gestart met het gezamenlijke begrotingsconclaaf. Sneller gaat niet, er zijn nog te veel punten waarover de onderhandelaars het niet eens zijn met mekaar.

Het is duidelijk dat Di Rupo tegen het einde van het weekend serieuze vorderingen wiil maken, zo zouden er voor zaterdag en zondagnacht al late vergaderingen voorzien zijn.

'Het is absoluut noodzakelijk' dat de begroting voor het einde van het weekend opgesteld raakt, verklaarde Laurette Onkelinx (PS). 'Elke dag is er slecht economisch nieuws voor ons land.'

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111107_149

mening:
Het wordt hoog tijd dat er akkoorden komen. Ik maak er alvast een meervoud van, België wordt meer en meer een lachertje om wat de regering betreft. We hebben nog steeds geen gevormde regering en over elk onderwerp ontstaan er heel wat discussies. Ik vind de nieuwe aanpak van Elio Di Rupo om alle partijvoorzitters apart tot hem te roepen misschien wel een initiatief dat tot succes kan komen. Maar toch blijft deze kans miniem. Naar mijn mening houden we beter opnieuw verkiezingen en moeten ook deze 'grote mannen' van de politiek eens luisteren naar de mening van het volk. Want van de vorige verkiezingen is er maar weinig in acht genomen. Ik hoop tegen het einde van de week dan ook een akkoord te zien, zoals ze het verkondigen, anders is het weer een flater.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2011, 21:42
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Nieuwe verkiezingen? Ik weet niet of je de politiek goed volgt, maar dat zou willen zeggen dat het communautaire akkoord dat op 11 oktober gesloten werd, volledig naar de prullenmand verwezen wordt en de gesprekken die nu lopen opnieuw op totaal 0 worden gezet? Ik heb eerder de indruk dat we wél goed bezig zijn nu! Het communautaire gedeelte is achter de rug, de begroting is nu volop aan de gang. Maar men mag er gewoon niet al te uitgebreid de tijd meer voor nemen. Er moet nu 11 miljard gevonden worden, anders missen we de deadline van de EU en dat kunnen we wel missen in tijden van Griekse drama's!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th November 2011, 21:54
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Post

Ik vind dat men een beetje teveel druk legt op Elio Di Ripo, een besparing van maar liefst 11 miljard euro is wel niet niets! Dit kan je niet zomaar op één, twee drie regelen. Maar tegelijkertijd moet er toch stilaan een oplossing komen aangezien we al meerdere malen in het vizier zijn gekomen van de ratingsbureaus en we zo een slechte indruk maken tegenover Europa. Stil blijven staan is tevens ook niet goed voor onze economie. Dus zullen er toegevingen gedaan moeten worden tussen de partijen, anders kom je nooit tot een oplossing.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th November 2011, 12:54
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Nieuwe verkiezingen zijn zeker en vast geen optie. Dat zou gewoon een herhaling zijn van wat we al gezien hebben en we zouden inderdaad de verwezenlijkingen die we nu hebben kwijtspelen. Het is het beste dat de onderhandelingen gewoon door gaan maar er moet wel druk gelegd worden op de onderhandelingen. Er is genoeg tijd verstreken en deze moet nu ingehaald worden. Hetgeen wat mij vooral zorgen baart is hoe de regering in wording gaat functioneren in de toekomst. Als het nu al zoveel bloed, zweet en tranen heeft gekost om enkele akkoorden te verwezenlijken, wat gaat dat dan in de toekomst geven? Gaat het telkens zo stroef verlopen als er over iets onderhandeld moet worden? Dat blijft voor mij zeer de vraag...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th November 2011, 16:32
Francesco Francesco is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Mortsel
Posts: 96
Er moet eens minder gepraat en meer gedaan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.