actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2013, 17:49
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Steeds meer Guantanamo-gevangenen in hongerstaking

Begin februari begon een handvol gedetineerden in de Amerikaanse gevangenis van Guantanamo aan een hongerstaking. Intussen is dat aantal al gestegen tot honderd deelnemers, bijna twee derde van het totaal aantal gedetineerden.

Aan de basis van de hongerstaking in de VS-gevangenis in Cuba ligt de heiligschennende manier waarop de bewakers korans doorzochten. Maar ook de langdurige gevangenschap, zonder uitzicht op een proces speelt mee in deze protestactie.

The Miami Herald brengt de hongerstaking op Guantanamo in beeld, en geeft van dag tot dag weer hoeveel gedetineerden meedoen, hoeveel van hen onder dwang gevoed worden, en hoeveel er al in de ziekenboeg zijn beland. Eind april herhaalde Amerikaans president Obama zijn voornemen om de gevangenis te sluiten - een belofte die hij ook in eerste ambtstermijn al had gedaan.

bron: www.standaard.be

Mening:

Ik schrik er niet van dat gevangen in Guantanamo aan het honger-staken gaan. In de eerste plaats wil ik vermelden dat ik uiteraard niet oordeel of deze mensen schuldig of onschuldig zijn, maar hun mensenrechten worden in ieder geval wel met de voeten getreden. Gevangenen worden hier vastgehouden zonder enig uitzicht op een proces. Dat wil dus zeggen dat ze nog niet eens schuldig bevonden zijn. Ze zitten al jaren in de gevangenis - lees: in een kooi - vooraleer ze misschien ooit eens een eerlijk proces krijgen. Dit is werkelijk mensonwaardig. Ik hoop dat Barack Obama dit ambtstermijn erin zal slagen om deze gruwelijke plaats voor goed te sluiten. Jammer genoeg stuit hij telkens weer op te veel weerstand om tegen op te boksen. Ik heb er dus niet zo'n goed oog in ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.