actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2013, 06:42
J*ren.vanpelt J*ren.vanpelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 25
‘Bijna een vijfde van de Vlaamse kinderen heeft gescheiden ouders’

Volgens de krant ligt het aantal kinderen betrokken bij een scheiding opvallend hoger dan in onze buurlanden. Zo zijn bij twee op de drie echtscheidingen in België kinderen in het spel, waar dat in Duitsland de helft is en in Nederland en Frankrijk een kleine zestig procent. Als samenwonenden in België uit mekaar gaan, is in een op de vijf gevallen een kind betrokken.

Een op de drie kinderen woont na een scheiding permanent bij moeder of vader, al is dat laatste een uitzondering. Bijna drie kwart van de Vlamingen vindt het trouwens een slechte zaak dat kinderen moeten verhuizen tussen hun gescheiden ouders, luidt het. Negen procent van de pasgeborenen heeft geen inwonende vader.

Voorts blijkt volgens de krant nog dat alleenstaande moeders vaker depressief zijn, terwijl alleenstaande vaders sneller naar de fles grijpen. Een echtscheiding zou ook vaker worden ingezet door een vrouw, terwijl toch veertig procent van de vrouwen na de echtscheiding haar loopbaan moet aanpassen.

Tot slot blijkt dat de helft van de Vlamingen het huwelijk geen verouderde instelling vindt, aldus nog de krant.

Bron: De Standaard, 3/12/2013
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868785

Mening: Als koppel moet je goed nadenken vooraleer je aan kinderen begint. Het is voor de kinderen zwaar om een echtscheiding te moeten meemaken. Het is ook niet gemakkelijk om telkens te moeten verhuizen, zeker niet als de ouders ver uit elkaar gaan wonen. Ikzelf zou het niet zien zitten om telkens te moeten verhuizen naar ergens ver weg en dat ik zo mijn vrienden een week of weekend moeilijk kan zien.

Laatst aangepast door J*ren.vanpelt : 3rd December 2013 om 06:52.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2013, 10:07
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Echtscheidingen

Er vinden tegenwoordig steeds meer echtscheidingen plaats. Dit komt denk ik deels door de veranderingen in onze maatschappij. Vroeger was het een taboe om te scheiden en nu is dat eigenlijk heel normaal. Iedereen kent wel mensen die gescheiden zijn. Het is heel jammer dat kinderen in deze scheidingen betrokken zijn. Maar ik denk dat het vaak beter is dat de ouders scheiden dan dat de kinderen continu ruzies tussen hun ouders moeten meemaken en dat er thuis geen aangename sfeer meer is. Ik ken heel wat kinderen waarvan de ouders gescheiden zijn die het nu thuis heel goed hebben. Een scheiding kan dus voor het kind ook wel positief zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.